May 24, 2007



پرزيدنت بوش: القاعده اميدوار است بار ديگر به آمريکا حمله کند

پرزیدنت بوش می گوید اوسامه بن لادن رهبر القاعده، در سال ۲۰۰۵ به ابو مصعب الزرقاوی، عضو فعال گروه در عراق، دستور داد، برای طرح ریزی حملاتی در خارج از عراق، یک سلول تروریستی تشکیل دهد.
پرزیدنت بوش این موضوع را امروز در سخنانی در مراسمی در آکادمی گارد ساحلی آمريکا عنوان کرد و گفت القاعده هنوز امیدوار است دوباره به آمريکا حمله کند.
پیشتر، در روز سه شنبه، مشاور پرزیدنت بوش در امنیت داخلی، گفت اطلاعات جدید، ادعای دولت بوش را که القاعده می خواهد از عراق به عنوان سکوئی برای دست زدن به حملاتی در سراسر جهان استفاده کند، تایید می کند.
در این میان، پلیس عراق گفت جسد مردی را که گمان می رود یکی از سربازان مفقود شده آمريکائی باشد پیدا کرده است. گفته مقامات عراقی، جسد، آنچه را به نظر می رسد اونیفورم نظامی آمريکا باشد پوشیده بود و در رودخانه فرات در جنوب بغداد، پیدا شد. پلیس می گوید جسد را به ارتش آمريکا تحویل داده است.
ارتش آمریکا سعی دارد مشخص کند آیا جسدی که در روخانه فرات پیدا شده ، یکی از سه سرباز آمریکائی است که از روز ۱۲ ماه مه مفقود بوده اند. عقیده بر این است که آنها به وسیله تروریست های وابسته به القاعده دستگیر شدند. ارتش آمریکا همچنین گفت نیروهای ائتلاف بامداد امروز در حمله ای در محله شیعه نشین شهر صدر در بغداد، دو تروریست را کشتند، ۱۹ مظنون را بازداشت کردند و یک جعبه محتوی اسکناس های ایرانی یافتند.
در رویدادی دیگر، یک بمب انداز انتخاری ۲۰ نفر را در رستورانی در شهر مندلی، در نزدیکی مرز ایران، کشت.
پیشتر، ارتش آمريکا گفت روز سه شنبه ۷ سرباز و دو تکاور دریائی در انفجار بمب و تیراندازی در سراسر عراق کشته شدند.

No comments: