February 26, 2007



معاون رئيس جمهوری عراق از يک حادثه سوءقصد جان سالم بدر برد
مقامات عراق می گويند عادل عبدالمهدی معاون رئيس جمهوری عراق که فردی اهل تشيع است، از يک
سربازان عراقی مجروحين بمبگذاری در وزارتخانه را به بيرون از ساختمان حمل می کنندحادثه سوءقصد برای ترور وی جان سالم به در برد.
حادثه هنگامی روی داد که بمبی در داخل يک ساختمان دولتی در بغداد منفجر شد. دست کم شش نفر در اين حادثه که امروز، دوشنبه، روی داد، کشته شدند اما فقط آسيب اندکی به معاون رياست جمهوری عراق و همچنين رياض غريب وزير خدمات عمومی اين کشور وارد آمد.
اين انفجار در حالی که آقای عبدالمهدی در کنفرانسی شرکت کرده بود روی داد و ساختمان وزارت خدمات عمومی را در محله اعيان نشين المنصور در پايتخت عراق هدف قرار داد. آقای عبدالمهدی عضو اتحاديه عراق متحد است که بزرگترين گروه سياسی شيعيان عراق به شمار می رود. او يکی از دو معاون جلال طالبانی رئيس جمهوری عراق است.
در همين حال پليس گزارش می دهد که امروز چند حمله ديگر با بمب و خمپاره در پايتخت عراق روی داد که دست کم سه نفر را ازپای درآورد.
در تحولی ديگر، ارتش آمريکا اعلام داشت نيروهای ائتلاف روز شنبه تعداد زيادی بمب های کنار جاده ای را با تکنولوژی پيشرفته در يک انبار مخفی در شمال بغداد کشف کردند. مقامات نظامی آمريکا می گويند معتقدند که اين بمب ها از ايران آمده است.

No comments: