January 28, 2007



دخالت رژیم در عراق: آمریکا روز چهارشنبه اسناد و مدارک را فاش می کند
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، قرار است روز چهارشنبه آینده زلمای خلیل زاد، سفیر آمریکا در عراق طی یک کنفرانس مطبوعاتی، پرونده ای از تلاشهای رژیم تهران برای دامن زدن به خشونت های فرقه ای در عراق را افشا کند.
نیویورک تایمز نوشت بخشی از این مدارک که شامل تصاویر، اسناد و نقشه های کد گذاری شده است، در تهاجم نیروهای آمریکايی به مقر مجلس اعلای انقلاب اسلامی متعلق به عبدلعزیز حکیم در حومه بغداد بدست آمده است.
این روزنامه نوشت در اسناد و نقشه های کد گذاری شده، مشخص شده است که به چه مناطق سنی در بغداد باید حمله شود.
نشریه نيوزويک چاپ آمریکا نیز نوشت اطلاعات بدست آمده نشان می دهد كه نیروی قدس سپاه پاسداران برای نیروهای شبه نظامی در عراق، چشم الكترونيک فراهم كرده اند تا با آن بمب های كارگذاشته شده در كنار جاده را از راه دور عليه سربازان آمريكايی بكار گيرند.
این نشریه نوشت نيروهای آمريكايی در عراق مرتب هدف بمب های پيچيده ای قرار می گیرند كه اغلب به چشم الكترونيک مادون قرمز مجهز هستند. بنا به گزاش سرويس های اطلاعاتی آمريكا، ماموران رژيم تهران چنين تجهيزاتی را در خاوردور پیدا کرده اند.
تلويزيون سی ان ان نیز در گزارشی در همین رابطه گفت از نظر دولت آمريكا يكی از عوامل اصلی هرج و مرج در عراق، رژيم تهران است. مقامات آمريكايی ميگويند اين موضوع را با ارایه سند و مدرک اثبات خواهند كرد.
شان مك كورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمريكا می گوید يک كوه اسناد و مدارک داريم كه به روشنی دخالت رژيم تهران در عراق را اثبات ميكند. رژيم تهران به شبكه های تروريستی در عراق تكنولوژی لازم برای توليد تسليحات مرگبار می دهد.
سی ان ان گفت دولت آمریکا ميگويد اين مدارک را جمع آوری كرده و به مردم آمريكا و جهان نشان خواهد داد. مقامات آمريكايی همچنين می گويند در حال حاضر تلاش می کنند با لغو طبقه بندی برخی اطلاعات، آنها را علنی سازند.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است تا زمانیکه رژیم تهران از نیروهای شیعه که در دامن زدن به خشونت های فرقه ای در عراق شرکت دارند، حمایت می کند، دستور مقابله با عوامل رژیم تهران را لغو نخواهد کرد.
نیکلاس برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا می گوید رژیم تهران لازم است بداند که چه نیروی قدس باشد و چه هر ارگان دیگر وابسته به جمهوری اسلامی، ایالات متحده از این پس حمله به سربازان خود را در عراق تحمل نخواهد کرد.
کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در گفتگو با تلویزیون ARD آلمان اظهار داشت ما در قبال خطری که رژیم تهران برای نیروهای ما در عراق ایجاد می کند، بیکار نخواهیم نشست.
خبرنگار تلویزیون ARD از وزیر خارجه آمریکا پرسید دولت شما نفوذ رژیم تهران را بعنوان منبع عمده حمایت از شبه نظامیان عراقی معرفی کرده است، دولت آمریکا چگونه می خواهد با 20 هزار نیروی جدید با نفوذ رژیم تهران مقابله کند؟
کاندولیزا رایس در پاسخ گفت شبکه هايی را که بمب های پرقدرت درست می کنند تا به نیروهای ما صدمه وارد سازند، فعالانه درهم خواهیم کوبید. از این پس هیچ فرمانده آمریکايی در قبال اتفاقاتی که برای نیروهای ما می افتد، بیکار نخواهد نشست.
یک مقام آمریکايی به روزنامه نیویورک تایمز گفته است بسیجی که کاخ سفید علیه رژیم تهران براه انداخته، مشابه شعارهای زمان دولت بوش در ماه قبل از آغاز جنگ عراق است.

No comments: