September 26, 2006



تهديد موشكى رهبر حزب ‌الله لبنان عليه نيروى دريايى آلمان
به گزارش رادیو آلمان، حسن نصرالله، رهبر حزب ‌الله لبنان روز جمعه در سخنرانى خود گفته است مأموريت نيروى دريايى آلمان براى حفظ صلح در لبنان در جهت منافع اسرائيل است و سربازان آلمانى را غيرمستقيم تهديد به حملات موشكى كرده است.
نيروى دريايى آلمان از سوى سازمان ملل مأموريت دارد مانع از رسيدن اسلحه از طريق دريا به حزب‌الله لبنان گردد.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، بنا به اطلاع وزارت دفاع آلمان، اظهارات حسن نصرالله نشان مى‌دهد كه تا چه اندازه مهم بوده كه آلمان تأكيد كند كه مأموريتش بايد پشتوانه‌اى قدرتمند داشته باشد تا بتواند در برابر تهديدها از خود دفاع كند.
صدراعظم آلمان نیز روز شنبه گفته بود كه مأموريت نيروى دريايى آلمان در جهت منافع لبنان و در جهت اجراى قطعنامه‌ى ۱۷۰۱ سازمان ملل مى‌باشد.
وى افزود كه آلمان معتقد به حق موجوديت دولت اسرائيل است و همزمان ”در فعاليت‌هاى گوناگون” براى يك ”لبنان قدرتمند و مستقل” گام برمى‌دارد.
در اين ميان بشار اسد، رئيس جمهورى سوريه نسبت به ميزان موفقيت‌آميز بودن مأموريت دريايى آلمان برای ممانعت از قاچاق اسلحه براى حزب ‌الله لبنان ابراز تردید کرده است.
همزمان به گزارش رادیو اسرائیل، رئیس سرویس های اطلاعات ملی آمریکا، نگرانی واشنگتن را از احتمال همکاری میان تروریستهای حزب الله با شبکه بین المللی القاعده ابراز داشت.
جان نگروپونته گفته است همکاری حزب الله و القاعده، یکی از مهمترین و جدی ترین خطرها برای جهان در آینده نزدیک بشمار می رود.

No comments: