September 27, 2006



مديران جديد ايرنا و روزنامه ايران

جلال فياضی بر خلاف احمد خادم المله که سابقه کار طولانی در خبرگزاری جمهوری اسلامی داشت، هيچ سابقه فعاليتی در اين خبرگزاری ندارد
در پی استعفای احمد خادم المله از مديرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، جلال فياضی، مدير مسئول پيشين روزنامه قدس به جانشينی وی منصوب شد.
احمد خادم المله علت استعفای خود را اختلاف با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، بويژه در زمينه مسئوليت روزنامه ايران و چگونگی اداره آن اعلام کرده بود.
روزنامه ايران که به خبرگزاری جمهوری اسلامی تعلق دارد از 23 مه (دوم خرداد) گذشته به دنبال چاپ کاريکاتوری که بسياری از ترک زبانان ايران آن را توهين آميز تلقی کردند به حکم دادگاه از انتشار باز ايستاد.
اعلام استعفای احمد خادم المله از مديرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی در همان روزی صورت گرفت که دادگاه حکم به رفع توقيف از روزنامه ايران داد.
جلال فياضی که به حکم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به مديرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب شده، بر خلاف احمد خادم المله که سابقه کار طولانی در خبرگزاری جمهوری اسلامی داشت، هيچ سابقه فعاليتی در اين خبرگزاری ندارد.
آن گونه که خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرده، جلال فياضی همچون محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران، دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنايع از اين دانشگاه است.
از وی با عنوان بنيانگذار روزنامه قدس ياد می شود که به آستان قدس رضوی، از بنيادهای مهم اقتصادی - مذهبی ايران تعلق دارد.
اين روزنامه که دفتر اصلی آن در مشهد است به طور همزمان در تهران و مشهد چاپ و منتشر می شود و نشريه ای هوادار محافظه کاران به شمار می رود.
جلال فياضی علاوه بر اينکه سالها سردبيری و مدير مسئولی اين روزنامه را به عهده داشته، قائم‌ مقام شورای هماهنگی تبليغات اسلامی خراسان، معاون مرکز فعاليتهای فرهنگی صداوسيمای خراسان و رئيس سازمان فرهنگی و تفريحی شهرداری مشهد بوده است.
از سال گذشته که علی لاريجانی دبيری شورای عالی امنيت ملی را در دست گرفت و تغييراتی در تشکيلات و ساختار اداری اين شورا ايجاد کرد، آقای فياضی نيز در دبيرخانه اين شورا به کار اشتغال داشت.
سرپرست جديد ايران
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران همچنين کاوه اشتهاردی را به سرپرستی مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی و روزنامه ايران منصوب کرده است.
آن گونه که خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرده، آقای اشتهاردی نيز همچون جلال فياضی سابقه ای در روزنامه ايران يا خبرگزاری جمهوری اسلامی ندارد و تا يک سال پيش مدير خبر خبرگزاری مهر بوده که به حوزه هنری سازمان تبليغات اسلامی تعلق دارد.
او همچنين به عنوان مدير سامانه ارتباطات شهرداری تهران و مشاور رسانه ‌ای رئيس سازمان بهزيستی نيز با رسانه ها ارتباط داشته است.
از جمله ديگر مشاغل آقای اشتهاردی، مشاور معاون برنامه ‌ريزی، بين ‌الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام شده است.
کاوه اشتهاردی مديريت روزنامه ای را به عهده می گيرد که چهار ماه است از انتشار باز ايستاده و کاريکاتوريست و سردبير يکی از ضمائم آن (ايران جمعه) ماهها را در زندان به سر برده اند.
وی جانشين غلامحسين اسلامی فر می شود که دادگاه او را در ارتباط با پرونده چاپ کاريکاتور در روزنامه اش بيگناه شناخت اما او در دادگاه اعلام کرد که جنجالی که در پی چاپ کاريکاتور در اين روزنامه به راه افتاد و به تظاهرات گسترده در شهرهای ترک نشين ايران انجاميد نقشه ای از پيش تعيين شده بوده است.

No comments: