June 27, 2006



ترديد وزير سابق کشور بريتانيا در باره رهبری بلر

کلارک (راست) زمانی از حاميان جدی بلر در حزب کارگر محسوب می شد
وزير کشور سابق بريتانيا از حزب حاکم کارگر گفته است که نخست وزير اقتدار خود برای ادامه کار در اين مقام را از دست داده است.
چارلز کلارک، وزير کشور سابق که ماه گذشته در پی انتشار گزارش هايی درباره نا کارآمدی در اين وزارتخانه از سمت خود کناره گرفت، در يک رشته مصاحبه با رسانه های همگانی تونی بلر، نخست وزير را به دليل آنچه که تاثير پذيری از تحولات کوتاه مدت خوانده مورد انتقاد قرار داده و وی را فاقد توانايی لازم برای ادامه رهبری دانسته است.
آقای کلارک، که زمانی از طرفداران جدی تونی بلر در حزب کارگر و دولت به شمار می رفت، گفته است که نخست وزير تحت فشار تبليغات رسانه ای از وی خواست تا از سمت خود استعفا دهد.
مصاحبه چارلز کلارک پس از آن انتشار می يابد که جان ريد، وزير کشور، در سخنانی در پارلمان گفت که وزارت کشور به دليل فقدان رهبری در گذشته صلاحيت لازم برای انجام وظايف خود را ندارد.
اظهارات اخير آقای کلارک با انتقاد شديد چند تن از اعضای دولت مواجه شده و جيم نايت، وزير آموزش و پرورش، او را به حملات ناجوانمردانه متهم کرده و گفته است که چنين اظهاراتی به حزب کارگر کمک نمی کند.
در ماه مه سال جاری، فاش شد که بيش از يکهزار تن از شهروندان خارجی که به دليل ارتکاب جرايمی در بريتانيا زندانی شده بودند پس از پايان دوره محکوميت، به جای بررسی امکان اخراج آنان از کشور، از زندان آزاد و برخی از اين افراد مجددا مرتکب جرايم ديگری شدند.
چارلز کلارک گفته است که در نظر داشت ظرف چند سال، مشکلات تشکيلاتی وزارت کشور را با اجرای يک برنامه دو تا چهار ساله، که به تاييد نخست وزير رسانده بود، مرتفع کند اما تونی بلر وی را وادار به کناره گيری از اين سمت کرد.

No comments: