June 29, 2006



عمليات نظامی اسرائيل برای رهايی سربازان دستگيرشده

پيکارجويان فلسطينی در نوار غزه گفته اند که سومين شهروند اسرائيلی را به اسارت گرفته اند.
به دنبال ورود نيروهای اسرائيلی به جنوب غزه، به قصد نجات يک سرباز اسرائيلی که روز يکشنبه ربوده شده بود، تيپ شهدای الاقصی اعلام کرده است که دو اسرائيلی ديگر را به اسارت گرفته است.
ارتش اسرائيل دستگيری دو سرباز بعدی را تا کنون تائيد نکرده است.
ارتش اسرائيل گفته است که برای رهاسازی سرباز ربوده شده، برای هرگونه اقدامی آماده است و واحدهای خود را به جنوب نوار غزه اعزام داشته است.
نيروی هوايی اسرائيل برخی از مواضع را در غزه حمله کرده است. محمود عباس رهبر فلسطينی ها اين عمليات را محکوم کرده و آن را "مجازات جمعی" خوانده است.
دولت خودگردان فلسطين که تحت رهبری گروه اسلامی حماس قرار دارد، جانب پيکارجويان را گرفته و خواستار مبادله سرباز اسرائيلی با زندانيان فلسطينی شده است.
هواپيماهای اسرائيلی بر فراز سوريه
دولت اسرائيل گفته است که هواپيماهای جنگی خود را به بالای کاخ اقامتگاه بشار اسد رئيس جمهور سوريه، در شهر بندری لاذقيه در شمال غربی اين کشور فرستاده است.
تلويزيون سوريه خبر داد که دفاع ضدهوايی سوريه به طرف جنگنده های اسرائيلی آتش گشوده اند، اما از پرواز هواپيماهای اسرائيلی بر فراز کاخ رياست جمهوری سوريه چيزی نگفتند.
ناظران سياسی عقيده دارند که هدف اسرائيل آنست که رئيس جمهور سوريه را زير فشار بگذارد تا به آزادی سرباز اسرائيلی دستگيرشده در غزه کمک کند.
اسرائيل سران گروه حماس را که در سوريه مستقر هستند متهم می کند که در ربودن سرباز اسرائيلی دست داشته اند.
به گفته صاحب نظران اسرائيل خالد مشعل يکی از رهبران برجسته حماس مقيم در دمشق را يکی از دشمنان آشتی ناپذير خود می داند.

No comments: