June 22, 2006



'جهان در مبارزه با تروريسم در افغانستان جدی نيست'

رييس جمهور کرزی گفت جنگ با تروريسم تنها در داخل مرزهای افغانستان محدود ماندهاست
حامد کرزی رييس جمهور افغانستان از جامعه جهانی خواست شيوه مبارزه با طالبان را مورد بازنگری قرار دهند.
آقای کرزی در يک کنفرانس خبری در کابل نارضايتی خود را از عملکرد جامعه بين المللی در افغانستان ابراز کرد و گفت که جهان در زمينه نابودی تروريسم در اين کشور، همکاری جدی نمی کند.
رييس جمهور افغانستان افزود که جنگ عليه تروريسم تنها در داخل مرزهای اين کشور محدود مانده است.
او گفت: "جهان بايد به جاهايی فشار وارد کند که تروريست ها در آنجا آموزش می بينند، به آنها پول داده می شود و مفکوره (ذهنيت) های ضد افغانستان به آنها داده می شود. ولی حالا جنگ عليه تروريسم تنها به خاک افغانستان محدود شده است."
آقای کرزی همچنين گفت که "ناتوانی های نظام افغانستان" و "عوامل بيرونی" دلايل اصلی افزايش نا امنی ها در اين کشور است.
'شهروندان کشته می شوند'
او گفت ظرف کمتر از يک ماه گذشته نزديک به ۶۰۰ نفر در افغانستان کشته شده اند و افزود اينها همه شهروندان افغان هستند که به بهانه های مختلف و زير نام طالبان و يا نيروهای دولتی کشته می شوند.
او همچنين از آموزش نيروهای ارتش و پليس ملی افغانستان به عنوان راه حل های اساسی مشکلات امنيتی کشورش ياد کرد و گفت اين چيزيست که بارها به جهان خاطر نشان کرده است.
آقای کرزی اين اظهارات را در بازگشت از سفر يک هفته ای به جمهوری چين در کابل انجام داد و گفت که در اين سفر با سران کشورهای همسايه در مورد مسايل امنيتی افغانستان و منطقه گفتگو کرده است.
رييس جمهور افغانستان در حالی از سياست های جهان در مبارزه با طالبان انتقاد می کند که نا آرامی ها در اين کشورش افزايش چشمگيری يافته و در آن صدها نفر ظرف ماه های گذشته کشته شده اند.
آقای کرزی ماه گذشته در سفری به ولايت نا آرام قندهار تعهد کرد که امنيت افغانستان را به کمک جهان تامين خواهد کرد.

No comments: