May 22, 2006



بلر برای ملاقات با مقامات عراقی وارد بغداد شد

بلر نخستين رهبر خارجی است که از زمان تشکيل دولت جديد عراق وارد اين کشور می شود
تونی بلر، نخست وزير بريتانيا، برای ملاقات با مقامات ارشد دولت عراق به اين کشور سفر کرده و در گزارشی ديگر، از متشنج شدن جلسه محاکمه صدام حسين در بغداد خبر رسيده است.
نخست وزير بريتانيا بامداد روز دوشنبه، 22 مه، وارد فرودگاه بغداد شد و بلافاصله برای ملاقات و گفتگو با نوری مالکی، نخست وزير عراق، با هلی کوپتر به منطقه حفاظت شده موسوم به کمربند سبز عزيمت کرد.
قرار است وی در جريان سفر خود با جلال طالبانی، رييس جمهوری عراق، نيز ديدار و گفتگو کند.
تونی بلر نخستين رهبر خارجی است که پس از ادای سوگند کابينه جديد عراق در روز شنبه اين هفته به اين کشور سفر می کند و به نظر می رسد هدف اصلی وی نشان دادن حمايت بريتانيا از دولت جديد است.
آقای بلر در سخنانی در هفته گذشته ابراز اميدواری کرد تا نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا هر چه زودتر ماموريت حفظ امنيت عراق را به نيروهای نظامی و امنيتی عراقی واگذار کند.
در عين حال، مارگارت بکت، وزير خارجه بريتانيا، در سخنانی در روز يکشنبه اين هفته گفت که تشکيل دولت جديد عراق لزوما به معنی خروج سريع نيروهای بريتانيايی از اين کشور نيست.
بريتانيا متحد اصلی ايالات متحده در جنگ عراق به شمار می رود و تعداد نفرات اعزامی ارتش اين کشور به عراق به حدود هشت هزار نفر می رسد که عمدتا در مناطق جنوبی عراق مستقر هستند.
از زمان آغاز جنگ عراق در سال 2003 تا کنون، 108 تن از نظاميان بريتانيايی در عراق جان خود را از دست داده اند.

No comments: