November 24, 2005


روزنامه خامنه ای : "بلر، غلط های زيادی
روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی متعلق به خامنه ای، در آخرین شماره خود، تونی بلر، نخست وزیر انگلستان را به خاطر اظهاراتش مبنی بر تغییر رژیم در ایران به شدت مورد حمله قرار داد و نوشت "از عجايب است كه نخست وزير انگليس قدرت درک اين واقعيت بسيار بديهي را ندارد و عليرغم اعترافات صريح خود، هوس مي كند حاكميت ايران را از درون دچار تغيير نمايد. به نظر مي رسد هرچه زمان ميگذرد اين واقعيت بيشتر نمايان مي شود كه غربي ها مثل گاو تحليل مي كنند."
این روزنامه حکومتی نوشت "نخست وزير انگليس , در مقابل اعضاي يكي از كميسيون هاي پارلمان اين كشور ضمن اعتراف به عدم امكان براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران با توسل به حمله نظامي , گفته است : « دگرگوني در ايران , يعني تغيير رژيم , از داخل كشور صورت خواهد گرفت » . وي ايران را متهم به خودداري از همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي , حمايت از تروريسم و مداخله در عراق كرده و افزوده است : ايران كشور نيرومندي است كه بخش عظيمي از ذخاير انرژي جهان را در اختيار دارد و اگر به سلاح اتمي مجهز شود , صلح جهان را به خطر خواهد انداخت .
اين اظهارات , قبل از هر چيز اعتراف مهمي را در بر دارد كه نشان ميدهد غرب , اعم از آمريكا و اروپا , در برابر قدرت ايران دچار استيصال شده اند و به دليل سرگيجه اي كه گرفته اند نميدانند با چه شيوه اي بايد با اين كشور مواجه شوند. نخست وزير انگليس , درحالي به قدرت ايران و عدم كارائي حملات نظامي به ايران اعتراف مي كند كه ايران سلاح اتمي ندارد. اين اعتراف بدين معني است كه ايران را در هيچ شرايطي نميتوان تسليم كرد. اينكه يك دولت اشغالگر , ايران را به مداخله در عراق متهم ميكند بدين معني است كه ايران در قلب ملت عراق جا دارد. جاي حمايت از تروريسم هم حمايت از نهضت هاي آزاديبخش را بگذاريد.
كسي كه اين اعترافات را مي كند , بسيار عجيب است كه در عين حال ميگويد : رژيم ايران را بايد از داخل دگرگون ساخت !
اگر ايران بدون سلاح اتمي در برابر تهاجمات نظامي قدرتهاي بزرگ جهان شكست ناپذير است , به اين دليل است كه ملت ايران در صحنه حاضر است و از نظام حاكم حمايت مي كند و هيچ قدرتي در برابر اين نظام متكي به پشتيباني ملت نميتواند كاري از پيش ببرد.
از عجايب است كه نخست وزير انگليس قدرت درك اين واقعيت بسيار بديهي را ندارد و عليرغم اعترافات صريح خود , هوس مي كند حاكميت ايران را از درون دچار تغيير نمايد. به نظر مي رسد هرچه زمان ميگذرد اين واقعيت بيشتر نمايان مي شود كه غربي ها مثل گاو تحليل مي كنند.
در مورد شخص « توني بلر » لزومي ندارد به چنين نكاتي اشاره كنيم , زيرا خود مردم انگليس او را « سگ دست آموز بوش » ميدانند و علاوه بر نمايندگان مجلس انگليس , والدين نظاميان انگليسي اعزامي به عراق نيز همين ديروز « بلر» را به اين لقب مفتخر كردند. ما فقط به اين نكته اشاره مي كنيم كه اين غلط هاي زيادي « توني بلر » از مصاديق شعر آن شاعر ظريف طبع است كه گفت : شتر در خواب بيند پنبه دانه ـ گهي لف لف خورد گه دانه دانه
."

No comments: