November 24, 2005


از لابلای رسانه های خبری جمهوری اسلامی
وزیر بهداشت: با پدیده «بیمار دزدی» به شدت برخورد می کنیم
وزیر بهداشت، با اشاره به به پدیده بیمار دزدی در برخی بیمارستانها اعلام کرد: با «بیمار دزدی» در بیمارستانها به شدت برخورد خواهییم کرد.
لنکرانی با بیان این که مشکلات بیمار دزدی در بیمارستانها ریشه ای است، اظهار کرد: وزارت بهداشت قطعا با این موضوع برخورد خواهد کرد!
1000 مورد کودک آزاری در تهران گزاش شده است
مدیر کل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی با اشاره به راه اندازی «خط تلفن 123 کودک» طی یک سال گذشته در تهران، تصریح کرد در این مدت یکهزار مورد کودک آزاری گزارش شده است.
مدارس فرسوده جان نیمی از دانش آموزان کشور را همچنان تهدید می کند
چنانچه زلزله ای در طول روز در نقطه ای از ایران رخ دهد. بنا به گفته مسوولان آموزش و پرورش با توجه به اینکه 60 درصد کلاسها استحکام ندارند حادثه ای ناگوار را در مدارس فرسوده کشور شاهد خواهیم بود. 60 درصد کلاسها استحکام ندارند به این معنی که 33 درصد نیاز به مقام سازی دارند و 27 درصد کلاسها نیز تخریبی هستند.
به طور دقیق تر 131 هزار و 900 هزار کلاس در سطح کشور باید تخریب و بازسازی شوند و 126 هزار کلاس نیز باید مقام سازی شوند.
برخی خانوارهای بی بضاعت لرستان از عدم حمایت مالی رنج می برند
کمبود اعتبار در کمیته امداد باعث شده تا برخی از خانوارهای بی بضاعت لرستان تحت حمایت این کمیته نبوده به طوری که هم اکنون تعدادی از آنها همچنان در نوبت برای زیر پوشش قرار گرفتن وحمایت این نهاد قرار گیرند.
یکی از این افراد که مدت دو سال در نوبت زیر پوشش قرار گرفتن کمیته امداد لرستان است می گوید: به علت عدم توان کار و فقر اقتصادی حاکم بر خانواده از این نهاد درخواست حمایت مالی دارم.
یکی دیگر از افراد بی بضاعت لرستانی و 55 ساله می گوید:هم اکنون از داشتن هر گونه منبع درآمدی محروم هستم و تنها با کمک همسایه ها و برخی افراد خیر زندگیمان سپری می شود.
«سلطان توکلی» افزود: به علت فوت شوهرم و نداشتن سر پناه، توان خرید پوشاک و خوراک برای سه فرزند یتیم خود را ندارم.
وی با اشاره به اینکه یکی از فرزندانش نیز بیماری خونی دارد، اظهار داشت: به علت بالا رفتن هزینه های زندگی، مبلغی که افراد خیر به خانواده ما کمک می کنند، حتی جوابگوی هزینه های درمانی فرزند بیمارم نیست.
وی یادآور شد: متاسفانه به علت عدم توان مالی یکی از فرزندانم از درس و مدرسه محروم شده و برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده به خرده فروشی روی آورده است.
پدیده ناهنجار «تکدی گری» در لرستان رو به افزایش است
پشت چراغ قرمز خیابان منتظر مانده که ناگهان صدای غریبی به گوش می رسد، آقا به من کمک کنید براتون دعا می کنم، بچه هایم گرسنه اند حتی پول خرید یک نان را هم برایشان ندارم.
در یکی از خیابان های شهر مشغول قدم زدن بودم که ناگهان زنی با چادری رنگ و رو رفته به طوری که سرو روی خود را با چادر کاملا پوشانده بود و می خواست چهره اش را کسی نشاسد گام به گام به من نزدیک می شد.
زمانی که به نزدیک من رسید با صدائی از روی التماس و زاری از من در خواست کمک کرد. انگار که برای زندگی کردن همه درها روی او بسته شده و او برای گذران زندگی خود راهی به جز گدائی نداشت.
هنوز چند قدمی دیگر از مسیر آن خیابان که یکی از خیابان های اصلی خرم آباد است دور نشده بودم که پیرمرد نابینائی با تکیه بر عصای خود در گوشه ای آرام و بی صدا ایستاده بود.
گذر زمان شانه هایش را خمیده و برف پیری موهایش را پوشانده بود. سالهاست که در این مکان ایستاده و رهگذران به خوبی او را می شناسند، چیزی نمی گفت اما با صدای بی صدائی فریاد کمک سر می داد.
دریکی دیگر از خیابان های شهر مادر در حالی که دو کودک خردسالش را با لباس های پاره و کثیف به همراه داشت در گوشه ای از خیابان نشسته بود.
چشمان بی رمق او و فرزندانش به سنگفرش پیاده رو گره خورده بود و از همه رهگذران با سکوت خود انتظار یاری و کمک داشت.
این روزها در گوشه گوشه خیابانها و معابر شهر تعداد زیادی از متکدیانی را می توان دید که به شیوه های مختلف به تکدی گری می پردازند
.

No comments: