November 2, 2005

احمدی نژاد چهار وزير جديد معرفی کرد
محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، اسامی چهار نفر را برای تصدی وزارتخانه های بدون وزير و تکميل کابينه خود به مجلس پيشنهاد کرده است.
بامداد روز چهارشنبه، 2 نوامبر، آقای احمدی نژاد با ارسال نامه ای برای رييس مجلس چهار نفر به اسامی صادق محصولی، محمد ناظمی اردکانی، محمود فرشيدی و پرويز کاظمی را به ترتيب برای تصدی وزارتخانه های نفت، تعاون، آموزش و پرورش و رفاه و تامين اجتماعی پيشنهاد کرد.
روز 14 اوت سال جاری، محمود احمدی نژاد افراد مورد نظر خود برای تصدی بيست و يک سمت وزارت در کابينه را به مجلس معرفی کرده بود که از آن ميان، افراد پيشنهادی برای اين چهار وزارتخانه موفق به کسب رای اعتماد نمايندگان نشدند.
طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، تمامی وزيران بايد به طور فردی رای اعتماد مجلس را به دست آورند.
در صورت عدم موفقيت رييس جمهوری در کسب رای اعتماد برای هر يک از وزيران، وی سه ماه فرصت دارد تا افراد جديدی را به مجلس پيشنهاد کرده و خواستار دريافت رای اعتماد برای آنان شود.
تا کنون، چهار وزارتخانه نفت، تعاون، آموزش و پرورش و رفاه و تامين اجتماعی در دولت آقای احمدی نژاد بدون وزير مانده و به اين ترتيب، کابينه وی تکميل نشده بود.
انتصاب ساير اعضای ارشد دولت، از جمله معاونان و مقامات دفتر رييس جمهوری مستلزم دريافت رای اعتماد از مجلس نيست.
نمايندگان مجلس يک هفته فرصت دارند تا در مورد وزيران پيشنهادی مذاکره و در باره صلاحيت آنان رای گيری کنند.
افراد پيشنهادی
خبرگزاری فارس سوابق مختصری از چهار وزير پيشنهادی کابينه احمدی نژاد را انتشار داده است.
به نوشته اين خبرگزاری، صادق محصولی، که برای تصدی وزارت نفت، از سمت های مهم کابينه، پيشنهاد شده، متولد سال 1338 در شهرستان اروميه و دارای فوق ليسانس مديريت است.
در ميان سوابق شغلی وی، همکاری با جهاد سازندگی، فرمانداری شهرستان اروميه، معاونت استانداری آذربايجان غربی و دبيری تشکيلاتی به نام شورای مشورتی مجمع تشخيص مصلحت نظام ذکر شده است.
صادق محصولی وزير پيشنهادی نفت دارای سابقه کار در جهاد سازندگی، وزارت کشور و سپاه پاسداران است اما در سوابق کاری وی ارتباطی با صنعت نفت ديده نمی شودوی همچنين فرماندهی سپاه پاسداران در استان های آذربايجان شرقی و غربی و مسئوليت تحقيق و بازرسی سپاه پاسداران و سمت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع را نيز بر عهده داشته است اما در سوابق کاری وی، ارتباطی با صنعت نفت ديده نمی شود.
محمد ناظمی اردکانی، وزير پيشنهادی تعاون، اهل اردکان يزد و فوق ليسانس مديريت و درحال حاضر دانشجوی مقطع دکتراست.
سوابق کاری وی نيز شامل همکاری با نيروهای نظامی و شامل نمايندگی حاکم شرع دادگاه های انقلاب ارتش در غرب کشور و همکاری با دفتر سپاه پاسداران کردستان می شود.
آقای ناظمی اردکانی همچنين در سمت مديريت کل مخابرات استان تهران، معاونت بنياد مسکن انقلاب اسلامی و قائم مقام وزير صنايع نيز فعاليت داشته و در ماه های اخير سرپرست وزارت تعاون بوده است.
محمود فرشيدی، وزير پيشنهادی آموزش و پرورش، در سال 1330 در مشهد متولد شده و کارشناس ارشد مهندسی شيمی است.
وی برای مدتی سرپرستی مرکز راديو و تلويزيون کرمان را برعهده داشته و مديريت کل آموزش و پرورش استان های کرمان و آذربايجان شرقی نيز از جمله سوابق خدمات دولتی وی عنوان شده است.
پرويز کاظمی، که در صورت کسب رای اعتماد مجلس تصدی وزارت رفاه و تامين اجتماعی را برعهده خواهد گرفت، متولد سال 1337 و دارای فوق ليسانس مديريت صنعتی است.
سوابق خدمتی وی شامل هممکاری با بنياد مستضعفان و فعاليت در تعدادی از شرکت های توليدی گزارش شده است.

No comments: