September 6, 2012

بیل کلینتون: اوباما اقتصاد آمریکا را نجات داد

به روز شده:  03:41 گرينويچ - پنج شنبه 06 سپتامبر 2012 - 16 شهریور 1391
بیل کلینتون گفت با تمام وجود باور دارد اوباما اقتصاد آمریکا را نجات داده است
بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در دومین روز از گردهمایی ملی حزب دموکرات در حمایت از نامزدی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی کرد.
آقای کلینتون که چهارشنبه سخنران شاخص دومین روز از این گردهمایی بود، به انتقادهای اقتصادی جمهوری خواهان از باراک اوباما پاسخ داد و انتخاب مجدد او را برای ادامه برنامه های اقتصادی و اجتماعی دموکرات ها ضروری دانست.
گردهمایی ملی حزب دموکرات با هدف رسمیت بخشیدن به نامزدی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
این گردهمایی سه شنبه در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی آغاز به کار کرد.
آقای کلینتون در سخنان خود گفت که با تمام وجود باور دارد که باراک اوباما اقتصاد آمریکا را نجات داده و وضع مردم را بهتر کرده و برای همین باید دوباره به ریاست جمهوری انتخاب شود.
به گفته آقای کلینتون، دولت باراک اوباما چهار و نیم میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده در حالی که مخالفت جمهوری خواهان کنگره مانع از ایجاد یک میلیون شغل دیگر شده است.
رقم بالای بی کاری از جمله موارد انتقاد جمهوری خواهان از باراک اوباماست.
بیل کلینتون در پاسخ به انتقاد جمهوری خواهان گفت: "هیچ رئیس جمهوری، هیچ رئیس جمهوری، نه من و هیچ کدام از پیشینیان من قادر به بهبود کامل اقتصاد در طول چهار سال نیست."
آقای کلینتون افزود: "او [باراک اوباما] بنیان یک اقتصاد موفق و نوین را بنا نهاده است."
آقای کلینتون خطاب به حاضران گفت برای درک ثمره تلاش بارا ک اوباما، او باید مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شود.
آقای اوباما پس از سخنرانی بیل کلینتون در جایگاه حاضر شد و او را در آغوش گرفت.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است پنجشنبه با حضور در گردهمایی ملی حزب دموکرات، به طور رسمی نامزدی این حزب را بپذیرد.
از دیگر سخنرانان شاخص برنامه روز پنجشنبه، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکاست.

بازگشت بیت المقدس به سند دموکرات ها

دموکرات ها برای رسمیت دادن به نامزدی باراک اوباما در شارلوت جمع شده اند
دومین روز برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات با جنجال بر سر حذف نام بیت المقدس از سند این گردهمایی همراه بود.
حزب دموکرات در این گردهمایی با انجام تغییراتی در سند گردهمایی ملی خود، بار دیگر برحمایت خود از خواسته اسرائیل برای به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت این کشور تاکید کرد.
در روزهای گذشته عدم اشاره به بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل در سند گردهمایی ملی حزب دموکرات که با هدف رسمیت بخشیدن به نامزدی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، با انتقاد جمهوری خواهان همراه بود.
به گفته جمهوری خواهان، عدم اشاره به بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل نشان دهنده ضعف دموکرات ها در دفاع از اسرائیل است.
میت رامنی، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه بارها آقای اوباما را به ضعف در برابر ایران و تعلل در دفاع از اسرائیل متهم کرده است.
به گفته آندرئا ساول، سخنگوی میت رامنی، آقای اوباما باید مشخص کند که آیا بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل قبول دارد یا خیر؟
به گفته تحلیلگران، میت رامنی سعی دارد میان آقای اوباما و رای دهندگان یهودی که بیشتر آنها به طور سنتی طرفدار حزب دموکرات هستند، فاصله بیاندازد.
در سند سال ۲۰۰۸ حزب دموکرات نوشته شده بود "بیت المقدس پایتخت اسرائیل است و پایتخت این کشور باقی خواهد ماند."
با این حال، دموکرات ها امسال برای نشان دادن بی طرفی آمریکا در مذاکرات به بن بست کشیده شده فلسطینی ها با اسرائیل، نام بیت المقدس را از سند گردهمایی خود حذف کرده بودند.
بعضی از منابع نزدیک به ستاد انتخاباتی باراک اوباما گفته اند که او شخصا از دستیارانش خواسته تا مقدمات اصلاح سند حزب صورت گیرد.
اصلاحات صورت گرفته در سند حزب دموکرات در پی سه دور رای گیری شفاهی در دومین روز از برگزاری گردهمایی ملی این حزب صورت گرفت.
از دیگر موضوع های جنجالی در سند امسال حزب دموکرات، عدم اشاره به نام خدا بود که با اعتراض بعضی از اعضا مجددا در این سند قرار گرفت.
دموکرات ها با اصلاح سند گردهمایی خود از دولت خواستند به شهروندان کمک کند تا از "استعداد خدا دادی خود نهایت استفاده را ببرند."
نامزدهای ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه همواره از خواسته اسرائیل برای به رسمیت شناخته شدن پایتختی بیت المقدس حمایت کرده اند ولی هنگام ورود به کاخ سفید ترجیح داده اند این موضوع را به توافق میان اسرائیل و فلسطینی ها ارجاع دهند.

No comments: