June 25, 2008



مدودف: فساد تهدیدی برای امنیت روسیه است

مدودف رسما از ماه گذشته جانشین ولادیمیر پوتین شد
دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، فساد را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی کشورش خوانده است.
رئیس جمهور روسیه در نخستین مصاحبه خود با یک رسانه خارجی از زمان به قدرت رسیدن، در گفتگو با خبرگزاری رویتر گفت که فساد این باور را در میان شهروندان روس ایجاد می کند که دولت توانایی برقراری نظم را ندارد.
دمیتری مدودف طی انتخاباتی که برخی نهادهای غربی آن را همراه با مشکل خواندند به پیروزی رسید و رسما از ماه گذشته جانشین ولادیمیر پوتین شد. آقای پوتین نیز هم اکنون به عنوان نخست وزیر روسیه فعالیت می کند.
او مبارزه با فقر و ریشه کن کردن آن را مهم ترین وظیفه دولت ولادیمیر پوتین دانست. رئیس جمهور روسیه گفت فقر هنوز در کشور ریشه کن نشده است.
روسیه علی رغم برخورداری از درآمدهای سرشار نفتی و گازی با مشکلاتی از این دست مواجه است. روسیه هم اکنون به یک غول جهانی در زمینه نفت و گار تبدیل شده است.
یکی از مشکلاتی که روسیه به جز فقر با آن روبرو است، فساد است که در این کشور شایع است.
آقای مدودف، در مورد روابط خود با پوتین گفت: "ما روابط بدی نداریم." بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قدرت اصلی در روسیه در دست ولادیمیر پوتین است.
رئیس جمهور روسیه در مصاحبه خود با رویتر گفته است که به دنبال کاهش نقش دولت در اقتصاد است و می خواهد با افزایش تورم نیز مقابله کند.
تورم امسال در روسیه به چهارده درصد می رسد که مقابله با آن را به یکی از اولویت های دولت روسیه تبدیل می کند.
آقای مدودف اولویت های روسیه برای همکاری با اتحادیه اروپا را، همکاری در زمینه های سیاسی، انرژی و مقابله با جرم و جنایت خوانده است.

No comments: