December 16, 2007



'ضدانقلاب از نهادهای مدنی سوءاستفاده می‌کند'

قاضی پرونده روناک صفارزاده و هانا عبدی را به دست داشتن در انفجار اخیر سنندج متهم کرده است
یک مقام قضائی ایران برخی از دستگیرشدگان اخیر در این کشور را متهم کرده که "در پوشش نهادهای مدنی" با گروه های ضد جمهوری اسلامی همکاری می کنند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، قاضی رسیدگی کننده به پرونده انفجارهای اخیر در سنندج، با نام بردن از روناک صفارزاده و هانا عبدی، گفته است که دستگيری آنها "هيچ ارتباطی با فعاليت‌های مدنی نداشته" و این دونفر را متهم کرده که "در پوشش كمپين يک ميليون امضا" مقاصد گروه کرد پژاک را دنبال می ‌كردند.
روناک صفارزاده و هانا عبدی که هر دو از اعضای انجمن زنان کردستان (آذرمهر) هستند، بیش از دو ماه پیش در سنندج بازداشت شدند. دستگیری این دو نفر انتقاد دیده بان حقوق بشر را در پی داشت.
قاضی پرونده صفارزاده و عبدی که ایرنا نام او را ذکر نکرده، گفته است که این دو نفر اعتراف کرده اند که به مقر پژاک سفر کرده و آموزش هایی در زمینه "شيوه نفوذ در نهادهای مدنی" دیده بوده اند.
جمهوری اسلامی پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) را که شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ترکیه به شمار می رود، گروهی "تروریستی" می داند.
اعضای این گروه در گذشته نیز در درگیری هایی در مناطق مرزی غرب ایران در استان کردستان شرکت داشته اند که در یکی از آخرین موارد آن در ماه مهر سال جاری یک مأمور پلیس کشته و یک سرباز نیروی انتظامی به شدت زخمی شد.
قاضی مذکور در گزارش خبرگزاری ایرنا روناک صفارزاده و هانا عبدی را به "مشاركت در بمب‌گذاری های اخير سنندج" متهم کرده گفته اين دو نفر به اتهام اقدام عليه امنيت كشور دستگير شده ‌اند.
این در حالی است که دیده بان حقوق بشر به دستگیری آنها اعتراض کرده و گفته آنها در زمینه فعالیت های ورزشی برای زنان در سنندج و همچنین کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین ناعادلانه جنسیتی فعال بوده اند.

No comments: