November 21, 2007



موافقت اسرائیل با انتقال خودروهای زرهی به فتح

موافقت با انتقال خودروهای زرهی، به نشانه حسن نیت اسرائیل قلمداد شده است
اسرائیل انتقال بیست و پنج خودروی زرهی ساخت روسیه به نیروهای امنیتی تحت کنترل محمود عباس را تائید کرده است.
این اقدام از مدت ها پیش بامخالفت نیروهای امنیتی اسرائیل مواجه بود اما مقام های رسمی اسرائیل می گویند که موافقت با این انتقال، نشانه حسن نیت اسرائیل در آستانه کنفرانس صلح آناپولیس است.
خبرنگار بی بی سی در بیت المقدس می گوید که این اقدام اسرائیل در جهت حمایت از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صورت می گیرد.
گفته شده که از این خودروهای زرهی برای مقابله با فعالیت گروه های شبه نظامی استفاده خواهد شد.
قرار است نیروهای امنیتی فلسطینی تحت فرمان محمود عباس، این خودروهای زرهی را به شهر نابلس در کرانه غربی منتقل کنند.
اسرائیل همچنین با ارسال هزار قبضه تفنگ و دو میلیون فشنگ به نیروهای وابسته به محمود عباس موافقت کرده است.
مقادیر زیادی از سلاح هایی که از سوی آمریکا در اختیار نیروهای جنبش فتح قرار گرفته بود، در زمان کنترل غزه از سوی نیروهای حماس در ماه ژوئن، در اختیار این جنبش فلسطینی قرار گرفت.
کنفرانس صلح آناپولیس
در همین حال دولت آمریکا تایید کرده که هفته آینده میزبان کنفرانسی در زمینه صلح خاورمیانه با هدف از سر گیری مذاکرات برای حل بحران خاورمیانه خواهد بود.
آمریکا برای اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین، سازمان ملل و کشورهای مهم عربی مانند عربستان سعودی و سوریه دعوتنامه ارسال کرده است.
هنوز مشخص نیست که کشورهای عربی در چه سطحی در این نشست حضور پیدا می کنند.
پیش از این، اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل ابراز امیدواری کرده بود که سال آینده با فلسطینیان به یک توافق قطعی صلح دست یابند.
نخست وزیر اسرائیل به دنبال مذاکره با حسنی مبارک گفت که اسرائیل خواهان مذاکره با فلسطینیان بر سر مسایل بنیادی در کنفرانس آناپولیس است.
مساله شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی و وضعیت بیت المقدس شرقی، از جمله مسایلی است که فلسطینیان خواهان پرداختن به آنها هستند.

No comments: