May 28, 2007



اولمرت: عملیات اسرائیل علیه حماس نامحدود است

شاخه نظامی حماس، مسئولیت حمله به شهر سدروت را به عهده گرفته است
اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، گفته است حملات کشورش به باریکه غزه افزایش خواهد یافت. این اظهارات پس از مرگ یک اسرائیلی در حمله موشکی گروه حماس به شهر مرزی سدروت بیان شده است.
این در حالی است که حملات هوایی اسرائیل به مواضع حماس در غزه در ساعات شب گذشته ادامه داشت.
بیش از چهل فلسطینی در طی دوازده روز حملات هوایی اسرائیل به این منطقه که با هدف جلوگیری از موشک پرانی طرفداران گروه حماس به شهرهای مرزی اسرائیل در جریان بوده، کشته شده اند.
پیشتر شاخه نظامی جنبش حماس گفت با هر حمله اسرائیل به رهبران نظامی یا سیاسی این گروه، آزادسازی گلعاد شالیط، سرباز اسرائیلی که از حدود یک سال پیش در گروگان گروه های فلسطینی بوده است، نامعلوم تر می شود.
وعده اولمرت
نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه (27 مه) در هشداری دیگر به رهبران جنبش حماس وعده داد تنیبه گروه حماس که از چندین روز پیش با حملات هوایی و بازداشت رهبران این گروه آغاز شده، ادامه خواهد یافت.
آقای اولمرت روز یکشنبه در جلسه کابینه اسرائیل گفت: "عملیات نظامی اسرائیل نامحدود است و هیچ کس (در گروه حماس) در امان نخواهد بود".
غزه یک شب خشونت بار دیگر را پشت سر گذاشته است.
یک اسرائیلی در اثر برخورد موشک شلیک شده از سوی اراضی فلسطینی به شهر سدروت، کشته شده است.
این مرد سی و شش ساله، که مورد اصابت یک ترکش خمپاره قرار گرفت، ابتدا از ناحیه گردن زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاخه نظامی جنبش مقاومت سلامی فلسطین (حماس)، مسئولیت این حمله موشکی به شهر سدورت را به عهده گرفته است.
روز شنبه 5 خرداد، در اثر حملات هوایی اسرائیل به چندین موضع گروه حماس، پنج فلسطینی کشته شدند.
اسرائیل همچنین روز شنبه، وصفی کبهه یک عضو کابینه فلسطینی را که متعلق به گروه حماس بود، بازداشت کرد.
دو روز قبل از آن نیز، ناصر الصدر وزیر آموزش و پرورش کابینه فلسطینی به همراه سی تن دیگر از مقامات وابسته به گروه حماس، توسط سربازان اسرائیلی بازداشت شدند.

No comments: