April 24, 2007



انفجار مجدد در نزدیک سفارت ایران در بغداد

انفجارهای اخیر در نزدیکی سفارت ایران روی داد اما به سفارتخانه آسیبی نرساند
اجرای یک عملیات انتحاری تلفات سنگینی را به نیروهای آمریکایی درعراق وارد کرده و برای دومین روز پیاپی، در نزدیکی سفارت ایران در بغداد انفجارهایی روی داده است.
براساس گزارش های رسیده از بغداد، روز سه شنبه، 24 آوریل، انفجار هایی در یک پارکینگ اتومبیل واقع در نزدیکی سفارت ایران در بغداد روی داد اما گفته می شود این حادثه تلفاتی برجای نگذاشت و به سفارت ایران و نگهبانان آن نیز آسیبی نرساند.
از قول منابع پلیس بغداد نقل شده که در این حادثه، دو اتومبیل بمب گذاری شده در این پارکینگ عمومی منفجر شد که در اثر آن، چند اتومبیل آتش گرفت.
برخی خبرگزاری ها گزارش کرده اند که ماموران پلیس برای یافتن بمب های احتمالی دیگری در این محل به جستجو پرداخته اند.
روز دوشنبه نیز یک بمب در همین پارکینگ و یک اتومبیل بمب گذاری شده در نزدیک یک پاسگاه پلیس واقع در حوالی سفارت ایران منفجر شد.
براساس برخی گزارش ها، انفجارهای روز دوشنبه دو کشته و چند زخمی برجای گذاشته است.
همچنین، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک گروه تندرو سنی موسوم به انصار السنه در سایت اینترنتی خود مسئولیت بمب گذاری روز دوشنبه در پارکینگ واقع در نزدیک سفارت ایران را برعهده گرفته است.
سفارت ایران در منطقه امنیتی عراق موسوم به منطقه سبز قرار دارد که تعدادی از ادارات حساس دولت عراق و سفارتخانه های خارجی نیز در آن واقع شده است.
این منطقه تحت مراقبت های شدید امنیتی قرار دارد اما شورشیان عراقی در مواردی نقاطی از آن را هدف بمب گذاری یا عملیات انتحاری قرار داده یا به پرتاب خمپاره به سوی آنهل مبادرت کرده اند.
انفجارهای روز دوشنبه هنگامی روی داد که سفیر جدید ایالات متحده در عراق در نخستین نشست خبری خود شرکت کرده بود.

No comments: