April 11, 2007



دعوت از دمکرات ها برای حل اختلاف بر سر بودجه جنگ

دمکرات ها خواهان تخلیه نیروها از عراق در سال آینده شده اند
جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، رهبران حزب رقیب خود را برای مذاکره بر سر بودجه اضطراری جنگ در عراق و افغانستان به کاخ سفید دعوت کرده است.
دمکرات ها که کنگره آمریکا را بدست گرفته اند اخیرا تامین مخارج عملیات نظامی و امنیتی در عراق را مشروط به تعیین جدول زمانی خروج از این کشور کرده اند. آقای بوش با این شرط مخالفت کرده است.
جورج بوش روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری سعی کرد که فشار سیاسی را بر دمکرات ها زیاد کند و آنها را مسئول عواقب تاخیر در تصویب این بودجه اضطراری معرفی کند.
کاخ سفید چند ماه پیش از کنگره خواسته بود 100 میلیارد دلار دیگر را برای تامین هزینه ناشی از افزایش نیروهای آمریکایی در عراق تصویب کند.
مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با تصویب لوایحی تامین این بودجه را مشروط به خروج ارتش آمریکا از عراق در سال 2008 کردند.
آقای بوش روز سه شنبه یکبار دیگر تاکید کرد که با تعیین هر نوع جدول زمانی مخالف است و دمکرات ها را متهم کرد که در شرایطی که این کشور در حال جنگ است به دنبال بازی های سیاسی هستند.
جورج بوش گفت اگر دمکرات ها تا یک ماه دیگر این لایحه را تصویب نکنند، نیروهایی که قرار است برای اعزام به عراق تحت آموزش قرار گیرند نمی توانند به موقع به ماموریت هایشان فرستاده شوند و این به معنای تمدید ماموریت نیروهایی است که هم اکنون در عراق هستند.
آقای بوش امیدوار است که با مسئول جلوه دادن دمکرات ها، فشار سیاسی و افکار عمومی بر آنها را افزایش داده و به این ترتیب آنها را مجبور کند هر چه سریعتر بودجه درخواستی او را بدون قید و شرط تصویب کنند.
واکنش دمکرات ها
دمکرات ها بلافاصله بعد از صحبت های آقای بوش، یک کنفرانس خبری در کنگره تشکیل دادند و یکبار دیگر مخالفت جدی خود را با ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق اعلام کردند.
هری رید، رهبر اکثریت دمکراتها در سنا، گفت که در چنین وضعیت خطرناکی جورج بوش بهتر است دست از شعارهای سیاسی بردارد و این واقعیت را بپذیرد که ارتش آمریکا گرفتار یک جنگ داخلی غیرقابل پیش بینی در عراق شده است.
سناتور رید گفت که دمکراتها مشکلی برای مذاکره با جورج بوش در کاخ سفید ندارند اما پیش شرط او را مبنی بر تصویب بدون قید شرط لایحه تامین بودجه نمی پذیرند.
جورج بوش تهدید کرده است هر لایحه ای که بودجه جنگ را به جدولی زمانی برای عقب کشیدن نیروها مشروط کند وتو خواهد کرد.
هر دو مجلس نمایندگان و سنای کنگره لوایحی را گذرانده اند که خواستار تخلیه نیروهای آمریکا از عراق در سال آینده می شود.

No comments: