April 25, 2007



پایان آتش بس شاخه نظامی حماس با اسرائیل

گردان های عزالدین قسام به آتش بس با اسرائیل پایان داده اند
شاخه نظامی جنبش حماس در مناطق فلسطینی پس از پرتاب چندین راکت به خاک اسرائیل اعلام کرد که آتش بس 5 ماهه با این کشور به پایان رسیده است. پایان آتش بس با اسرائیل هنوز از طرف دفتر سیاسی حماس تائید نشده است.
گردان های عزالدین قسام، امروز سه شنبه 24 آوریل چندین موشک و خمپاره به سوی اسرائیل شلیک کردند که این حملات تلفاتی به بار نیاورده است.
این گروه طی بیانیه ای اعلام کرد که حملات صورت گرفته در واکنش به کشته شدن 9 فلسطینی در کرانه غربی و غزه توسط ارتش اسرائیل صورت گرفته است.
یک سخنگوی ارتش اسرائیل در واکنش به پرتاب راکت به خاک اسرائیل گفت که تعداد اندکی خمپاره و راکت به خاک اسرائیل اصابت کرده اما تلفاتی به بار نیاورده است.
اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت خودگردان فلسطینی که خود از اعضای گروه حماس است، بدون تائید پایان آتش بس میان فلسطینیان با اسرائیل گفت که فلسطینی ها بسیار تلاش کرده اند تا آتش بس با اسرائیل را حفظ کنند اما این تلاش ها به خاطر آنچه وی تعرضات اسرائیل نامید مورد تهدید واقع شده است.
آتش بس میان اسرائیل و گروه های فلسطینی علی رغم خشونت هایی از سوی هر دو طرف از نوامبر سال پیش برقرار است. حماس که هم دولت و هم مجلس قانونگذاری مناطق فلسطینی را در کنترل خود دارد با این آتش بس موافقت کرده اما گفته بود که حق پاسخگویی را برای خود در صورت کشتن فلسطینیان از سوی اسرائیل قائل است.
وزارت خارجه اسرائیل به بی بی سی گفت که این کشور هیچ تمایلی به گسترش بحران ندارد اما این حق را برای خود قائل است که از شهروندان خود در برابر حملات دفاع کند.

No comments: