February 2, 2007



نبرد حماس و فتح در غزه ده کشته داد

نفرات حماس به مقر گارد رياست تشکيلات خودگردان حمله کردند و آن را به تصرف در آوردند
سه روز پس از توافق آتش بس بين جناح های فلسطينی فتح و حماس درگيری بين دو طرف در باريکه غزه تلفات سنگينی برجای گذاشته است.
سنگين ترين درگيری افراد مسلح حماس و فتح از زمان به قدرت رسيدن حماس در اوايل سال 2006 از شامگاه پنجشنبه آغاز شد و تا روز جمعه، 2 فوريه، همچنان ادامه داشته و گزارش شده است که ده نفر در جريان نبردها کشته و بيش از يکصد نفر زخمی شده اند.
تاکنون نبردهای دو طرف عمدتا شامل درگيری های پراکنده در محله ها و خيابان های شهرها بوده در حاليکه زندگی عادی ادامه داشته است اما به گفته خبرنگار بی بی سی در غزه، هر دو طرف عمليات سنگين تری را طراحی می کنند.
درگيری روز پنجشنبه زمانی آغاز شد که شبه نظاميان مسلح حماس يک ستون حامل تجهيزات برای نيروهای امنيتی دولت خودگردان، وابسته به جناح فتح را مورد حمله قرار دادند.
در جريان تيراندازی متقابل در اين ماجرا، شش نفر جان خود را از دست دادند و در پی آن، زدوخوردهايی در ساير نقاط باريکه غزه آغاز شد.
روز جمعه، يکی از اعضای سازمان اطلاعات فلسطينی، که عضو جناح فتح بود، در درگيری با نفرات مسلح حماس کشته شد و دو تن از شبه نظاميان حماس نيز در اين درگيری از پای در آمدند.
ساعاتی قبل از آن نيز شبه نظاميان حماس با خمپاره و نارنجک انداز يک پايگاه نظامی متعلق به گارد مخصوص محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی، را هدف حمله قرار دادند.
آنان همچنين به يک پاسگاه پليس وابسته به جنبش فتح و مرکز سازمان موسوم به واحد پيشگيری امنيتی در شمال غزه حمله و اين مراکز را به تصرف خود در آوردند.
در مقابل، نفرات فتح ساختمان وزارت کشور وابسته به دولت تحت رهبری حماس را محاصره کردند.

No comments: