January 30, 2007



حمله به عزاداران عاشورا در عراق

به گفته مقامات شهر کربلا بيش از يک و ميليون نفر زاير به اين شهر سفر کرده اند
در حاليکه صدها هزار تن در مراسم عزاداری عاشورا در عراق شرکت کرده اند ، حمله به گروه های عزادار در چند شهر تلفاتی بر جای گذاشته است.
به گزارش منابع پليس عراق، روز سه شنبه، 30 ژانويه، بمب گذاری و حمله انتحاری به گروه های عزادار در شهرهای مختلف عراق به کشته شدن دست کم سی و شش نفر و زخمی شدن تعدادی ديگر منجر شده و تعدادی زن و کودک نيز در ميان قربانيان بوده اند.در خونين ترين حمله، اجتماع گروهی از عزاداران در حسيينه بلادروز، واقع در يکصد کيلومتری شمال شرق بغداد، هدف حمله انتحاری قرار گرفت.
در اين عمليات، حمله کننده بمبی را که همراه داشت در ميان عزاداران منفجر کرد که در اثر آن دست کم بيست و سه نفر کشته و بيش از پنجاه تن ديگر زخمی شده اند.
گفته می شود تعدادی زن و کودک نيز که برای مشاهده مراسم عزاداری در اين محل حضور داشتند در ميان قربانيان اين حمله انتحاری بوده اند.
در شهر خانقين، واقع در شمال شرق بغداد و نزديک مرز ايران و عراق، يک وسيله انفجاری در مسير عبور يک دسته عزاداری منفجر شد.
نيروهای امنيتی در شهرهای مذهبی شيعيان مستقر شده اندپليس خانقين گفته است که اين انفجار دست کم دوازده نفر را کشته و بيش از سی نفر را زخمی کرد.
منابع پليس گفته اند احتمالا اين وسيله انفجاری در داخل يک سطل زباله جاسازی شده بود.
همزمان، هزاران زاير از عراق و ساير کشورها برای شرکت در مراسم عزاداری عاشورا به شهرهای مذهبی شيعيان وارد شده اند.
مقامات شهر کربلا گفته اند که حدود يک و نيم ميليون نفر زاير در اين شهر به سر می برند.
با توجه به حملات خونين سال های گذشته به گروه های عزادار عاشورا، اقدامات ويژه ای برای حفاظت از زايران به اجرا گذاشته شده است.
در شهرهای کربلا و نجف ماموران انتظامی در جاده های ورودی و نقاط مختلف شهر مستقر شده اند و دستور دارند هر کسی را که مظنون تشخيص دهند مورد بازرسی بدنی قرار دهند.
پيشتر، مقامات شهر گزارش کرده بودند که رهبر و تعدادی از اعضای مسلح يک فرقه مذهبی شيعه در نجف در درگيری با نيروهای امنيتی کشته شدند.
گفته می شود که اين گروه در صدد بودند تعدادی از روحانيون بلند پايه شيعه، از جمله آيت الله علی سيستانی، و زايران را در شهر نجف به قتل برسانند.

No comments: