January 28, 2007



سفر رييس مجلس نمايندگان آمريکا به کابل

اين نخستين سفر خانم پلوسی به افغانستان پس از انتخاب به عنوان رييس مجلس نمايندگان آمريکا است
نانسی پلوسی رييس مجلس نمايندگان آمريکا در ادامه سفرش به کشورهای منطقه وارد کابل، پايتخت افغانستان شده است.
خانم پلوسی در اين سفر با حامد کرزی، رييس جمهور افغانستان، رونالد نيومن، سفير آمريکا در کابل و نظاميان آمريکايی در پايگاه هوايی بگرام ديدار کرده است.
اين نخستين سفر خانم پلوسی به افغانستان پس از انتخاب به عنوان رييس مجلس نمايندگان آمريکا در حدود دو ماه پيش است.
هدف از سفر خانم پلوسی به کابل بررسی وضعيت افغانستان و چگونگی مبارزه با بقايای گروه طالبان خوانده شده است.
منابع سفارت آمريکا در کابل می گويند اين سفر در حاشيه تطبيق استراتژی جديد آمريکا در افغانستان صورت می گيرد.
آمريکا اخيرا اعلام کرد که در تلاش افزايش کمک های نظامی و مالی خود به افغانستان است تا با نا امنی های فزاينده در اين کشور مبارزه کند.
بخش عمده ای اين کمک جديد که به ارزش ده ميليارد و ششصد ميليون دالر اعلام شده، در زمينه آموزش نيروهای امنيتی افغان مصرف خواهد شد.
يکی از مسايل اساسی مورد گفتگو ميان رييس مجلس نمايندگان آمريکا و مقامات افغان نيز ظاهرا همين موضوع بوده و نيز اينکه چگونه می توان با شورشهای بهاری طالبان در افغانستان مبارزه کرد.
مبارزه با طالبان
يکی از مسايل اساسی مورد گفتگو ميان رييس مجلس نمايندگان آمريکا و مقامات افغان ظاهرا اين بوده که چگونه می توان با شورشهای بهاری طالبان در افغانستان مبارزه کرد

خانم پلوسی در ادامه بازديد از پاکستان وارد کابل شده و ظاهرا مسئله روابط دو کشور همسايه نيز در گفتگوها با مقامات ارشد افغان مطرح شده است.
خبرگزاری ها گزارش کرده اند که مسئله مبارزه با تروريسم در محور گفتگوهای خانم پلوسی با پرويز مشرف، رييس جمهور پاکستان بوده است.
رييس مجلس نمايندگان آمريکا، سومين مقام ارشد آمريکايی است که ظرف دو هفته اخير از افغانستان بازديد می کند.
پيش از اين هيليری کلنتون، سناتور و از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری آمريکا و رابرت گيتس، وزير دفاع اين کشور از کابل ديدن کردند.

No comments: