October 27, 2006



ناتو تلفات غيرنظاميان افغان را تاييد کرد

مقامات ناتو هنوز ادعاها مبنی بر وارد آمدن "تلفات سنگين" به مردم محل را نپذيرفته اند
مقامات پيمان آتلانتيک شمالی - ناتو- گزارشهای مربوط به کشته شدن شمار زيادی از افراد غيرنظامی افغان در حمله هوايی نيروهای ناتو در افغانستان را تاييد کرده اند. حامد کرزی رييس جمهور افغانستان نيز، در نخستين موضعگيری رسمی خود در اين زمینه، کشتار غيرنظاميان را محکوم کرده است.
يک سخنگوی ناتو به بی بی سی گفت سه حمله توسط نيروهای آنها عليه شورشيان طالبان در ولايت قندهار انجام شد که طی آنها حدود چهل و هشت جنگجوی طالبان کشته شدند.
او افزود ناتو در تلاش است که دقيقا از حادثه ای که رخ داده مطلع شود، اما اين احتمال وجود دارد که در يکی از اين حملات، مردم غيرنظامی نيز، به اشتباه کشته شده باشند.
سخنگوی ناتو گفت که در اين صورت، ناتو از بابت کشته شدن غيرنظاميان، به شدت ابراز تاسف می کند.
يک سخنگوی ناتو تاييد کرد که حملاتی در اين منطقه انجام گرفته است اما گفت که هدف از ان شبه نظاميانی بودند که به کمکهای ارسالی و طرح های بازسازی حمله می کردند.
او گفت که نيروهای ناتو سعی دارند از وارد آوردن تلفات به غيرنظامیان، پرهيز کنند.
عيد فطر
گزارشها به نقل از روستائيان محلی حاکی است که حدود شصت غيرنظامی در يکی از حملات ناتو کشته شده اند که بيشتر آنها زن و کودک بوده اند.
خالد پشتون نماينده پارلمان افغانستان از ولايت قندهار به بی بی سی گفت که اين حمله در حالی رخ داد که روستائيان در حال انجام مراسم عيد فطر بودند.

No comments: