October 26, 2006



بوش نگرشی تازه در قبال عراق را مطرح کرد

آقای بوش گفت که جنگی که سربازان آمريکايی در عراق می جنگند مسير قرن کنونی را تعيين می کند و پيامی مهم برای نسل کنونی از آمريکاييان در بردارد
جورج بوش، رييس جمهور آمريکا، گفته است که تاکتيک های نظامی اين کشور در عراق تغيير خواهد کرد تا عراقی ها بتوانند اختيارات امنيتی بيشتری را به دست بگيرند.
آقای بوش روز چهارشنبه (25 اکتبر) گفت در ارتباط با تحولات عراق در ماه جاری ميلادی نگرانی های جدی وجود دارد و آمار تلفات نظاميان آمريکايی در اين ماه به بالاترين حد خود در سال 2006 رسيده است.
رييس جمهور آمريکا گفت بيش از 90 نظامی آمريکايی و 300 تن از نيروهای امنيتی عراقی در اين ماه کشته شده اند.
آقای بوش گفت لازم است که آمريکا تاکتيک های نظامی خود را تغيير دهد تا دشمنان عراق را شکست دهد اما تدابير نظامی به تنهايی نمی تواند ضامن موفقيت پايدار باشد و دولت آمريکا هر گونه پيشنهادی که بتواند به اهداف آن در عراق کمک کند را در نظر خواهد گرفت.
رييس جمهور آمريکا گفت که برای وضعيت در عراق راه حل ساده ای وجود ندارد اما مردم آمريکا از اين جنگ تا زمانی که راهی به پيروزی ديده شود حمايت می کنند.
آقای بوش در ادامه سخنان خود در واشنگتن گفت که جنگی که سربازان آمريکايی در عراق می جنگند مسير قرن کنونی را تعيين می کند و پيامی مهم برای نسل کنونی از آمريکاييان در بردارد.
رييس جمهور آمريکا در پاسخ به پرسشی در ارتباط با روابط آمريکا با ايران و سوريه گفت که پيام آمريکا به هر دو کشور همچون گذشته است که "آنها به جای دخالت در امور داخلی عراق بايد به اين کشور کمک کنند و همچنين جنبش چريکی حزب الله لبنان را مهار کنند.
روز چهارشنبه (25 اکتبر) نخست وزير عراق نيز هشدار داده است که عليه گروه های شبه نظامی در اين کشور دست به اقدام جدی خواهد زد.

No comments: