October 16, 2006



رايس: کار بر روی بسته تحريم ها شروع شده است
کاندوليزا رايس وزير خارجه آمريکاواشنگتن از ايران مصراً خواسته است از پاسخ سازمان ملل به ادعای کره شمالی در مورد آزمايش اتمی اين کشور درس عبرت بگيرد.
روز يکشنبه جان بولتون سفير آمريکا در سازمان ملل متحد گفت اميدوار است ايران متوجه شود چنانچه در پی توليد سلاحهای اتمی باشد با همان انزوا و تحريم های اعمل شده بر روی کره شمالی، روبرو خواهد شد.
در پی آنکه در هفته گذشته کره شمالی اعلام کرد يک آزمايش اتمی را با موفقيت به انجام رسانيده است، واشنگتن در عرض چند روز قطعنامه ای را در شورای امنيـت سازمان ملل به تصويب رساند که پاسخ سريع غير معمولی از سوی اين تشکيلات جهانی محسوب ميشود.
رهبران اتحاديه اروپا قرار است روز سه شنبه (فردا) گردهم آيند و تحريم های احتمالی عليه جمهوری اسلامی ايران را مورد بررسی قرار دهند. خاويه سولانا رئيس سياست خارجی اروپا در جريان مذاکرات متعددی که با علی لاريجانی مذاکره کننده هسته ای ايران داشت از عهده ترغيب جمهوری اسلامی به تعليق غنی سازی اورانيوم بر نيامده است.
رئيس جمهوری ايران ميگويد کشور متبوع وی به برنامه اتمی خود ادامه خواهد داد.
محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران گفت درخواستهای از ايران برای تعليق برنامه غنی سازی اورانيوم غير قانونی است. ايران مدعی است که برنامه اتمی آن کشور فقط برای مقاصد صلح آميز است.
دولت های غربی ايران را به کوشش برای کسب سلاح های اتمی، متهم ميکنند.
جمهوری اسلامی ضرب الاجل ۳۱ ماه اوت گذشته را برای تعليق غنی سازی اورانيوم يا روبرو شدن با تحريم های بين المللی، ناديده گرفت.
کاندوليزا رايس وزير خارجه آمريکا گفت محل اقدام ديپلوماتيک در مورد ايران دوباره شورای امنيـت سازمان ملل است.
رايس گفت کار بر روی بسته تحريم ها در پايتخت های مختلف جهان شروع شده است و اين هفته در شورا ادامه خواهد يافت.

No comments: