October 25, 2006



تشدید مبارزه با فساد در چین

از آغاز سال 2003، بیش از 67 هزار مقام چینی به دلیل فساد مجازات شده اند
مقامات چین دور تازه ای از مبارزه با فساد را در این کشور آغاز کرده اند. دولت چین گفته است که تعداد مقامات چینی که امسال به اتهام فساد به مجازات رسیده اند به بیش از 17 هزار نفر رسیده است.
اعلام این آمار با تحقیقات گسترده در مورد برداشت غیر قانونی پول از حساب یک صندوق بازنشستگی دولتی در شانگهای همزمان شده است. جنجال های مربوط به این مساله باعث برکناری رییس حزب کمونیست شانگهای شد.
چن ليانگيو، که دبير حزب کمونيست چين در شانگهای بود، متهم به سوء استفاده از پول صندوق بازنشستگی شانگهای شد و از دفتر سياسی حزب کمونيست چين نيز اخراج شد.
خبرنگار بی بی سی می گوید که دولت چین در حالی دور تازه مبارزه با فساد را آغاز کرده که به نظر می رسد در این نبرد در حال شکست خوردن است و این مساله باعث شده تا اعتبار دولت در میان مردم عادی آسیب ببیند.
خبرگزاری رسمی چین، شینهوا گفته است که از آغاز سال 2003، بیش از 67 هزار مقام چینی به دلیل فساد مجازات شده اند.
وانگ ژنچوان، معاون دادستان کل چین نیز گفته است که آمارمنتشر شده نشان از عزم مقامات قضایی در ریشه کن کردن فساد در چین دارد.
جیا چون وانگ، دادستان کل چین، اوایل هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفته بود که در صورت عدم کنترل فساد در کشور، دموکراسی و حاکمیت قانون درچین مورد تهدید قرار می گیرد که این منجر به افزایش جرایم سازمان یافته و تروریسم می شود.

No comments: