September 10, 2006



بحران هسته ای: مصاحبه کاندولیزا رایس با تلویزیون CNN
کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش طی مصاحبه ای در برنامه Late Edition تلویزیون CNN در پاسخ به سئوالی در باره گامهای بعدی برای مقابله با برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی از جمله اظهار داشت جامعه جهانی آماده است براساس قطعنامه ای که 6 هفته پیش در شورای امنیت به تصویب رسید، وارد عمل شود.
خانم رایس گفت براساس قطعنامه 1969 شورای امنیت سازمان ملل متحد که از رژیم تهران خواسته است غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد، ایالات متحده تلاش دارد ائتلافی از کشورهايی را بوجود آورد که همه آنها می دانند فعالیتهای هسته ای رژیم تهران غیرقابل توجیه و مشکل آفرین است.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود جهان می داند که رژیم تهران به تعهدات خود پایبند نبوده و از فرصتی که به آنها برای برخورداری از یک برنامه صلح آمیز هسته ای داده شده بود، استفاده نکرده است. بنابراین جامعه جهانی براساس خواسته شورای امنیت، پاسخ خود را خواهد داد.
خانم رایس در ادامه گفت مطمئنا تحریمهايی اعمال خواهد شد که به رژیم تهران نشان خواهد داد که نمی تواند در این مسیر به راه خود ادامه دهد.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود رژیم تهران باید درک کند و فکر می کنم درک خواهد کرد که جهان آماده است براساس قطعنامه ای که 6 هفته پیش در شورای امنیت تصویب شد، وارد عمل شود.

No comments: