September 29, 2006



روسيه سفير خود را از گرجستان فراخوان
به نظر نمی رسد ماموران گرجستان در نظر داشته باشند دست از محاصره بردارند
روسيه در اعتراض به بازداشت چهار افسر ارشد اين کشور توسط مقامات گرجستان، سفير خود در اين کشور را فراخوانده است.
دولت روسيه همچنين دستور داده است تا شماری از مقامات اين کشور که در کشور همسايه گرجستان بسر می برند، به روسيه بازگردند. بازگشت اين افراد از گرجستان به روسيه قرار است روز جمعه (29 سپتامبر) صورت بگيرد.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه ای گفته که در گرجستان خطرات امنيتی رو به افزايش است و به شهروندان روسيه توصيه کرده است از سفر به گرجستان اجتناب کنند.
سفارت روسيه در گرجستان نيز از صدور ويزا برای شهروندان گرجستان امتناع کرده است.
مقامات گرجستان می گويند افسران بازداشت شده گروهی از جاسوسان روسيه هستند و درصدد بوده اند دست به اقدامی تحريک آميز در ابعاد گسترده بزنند.
پيشتر، سرگئی ايوانف، وزير دفاع روسيه، اتهام جاسوسی عليه چهار افسر ارتش اين کشور را که از سوی دولت گرجستان مطرح شده است رد کرده و آن را مسخره خواند.
آقای ايوانف خواستار آزادی فوری آنها شده و دولت گرجستان را متهم کرده است که برای منحرف کردن اذهان عمومی از مشکلات داخلی اين کشور، بحران اخير با روسيه را ايجاد کرده است.
وزير دفاع روسيه همچنين ادعا کرد که شش سرباز ديگر روسيه پس از بازداشت در شهر "باتومی" توسط مقامات گرجستان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. مقامات گرجستان موضوع بدرفتاری با اين گروه از سربازان روسيه را رد کرده اند.
پليس گرجستان به منظور وادار ساختن روسيه به تسليم يک افسر روسيه را که به جاسوسی برای آن کشور متهم کرده است، پايگاه نظامی روسيه در تفليس، پايتخت گرجستان را محاصره کرده است.

No comments: