September 29, 2006

بلر در مورد گزارش وزارت دفاع به مشرف اطمينان داد
آقای بلر در اين ديدار به خاطر کمک پاکستان به مبارزه با تروريسم از پرويز مشرف تشکر کرد
دولت بريتانيا می گويد رئيس جمهور پاکستان توضيحات تونی بلر را در اين مورد که سند نشت کرده وزارت دفاع در انتقاد از سازمان اطلاعات و امنيت پاکستان، سياست رسمی بريتانيا نيست پذيرفته است.
يک سخنگوی آقای بلر، نخست وزير بريتانيا، گفت که مساله در جريان ديدار دو ساعته رهبران دو کشور در ويلای آقای بلر در خارج از شهر لندن مطرح شد.
پرويز مشرف، رئيس جمهور پاکستان، پيشتر با عصبانيت محتوای اين سند را رد کرده بود.
يک محقق وزارت دفاع بريتانيا در آن گزارش، که به بی بی سی درز کرده است، ادعا کرد که سرويس امنيتی پاکستان به طور غيرمستقيم به شبکه القاعده و گروه طالبان کمک می کرده است. اين گزارش همچنين ادعا کرده است که پاکستان در آستانه هرج و مرج قرار دارد.
به علاوه در آن سند آمده است که شايد بهتر باشد بريتانيا پرزيدنت مشرف را قانع به هموار کردن راه برای روی کار آمدن يک دولت کاملا دموکراتيک کند.
اما مقام های بريتانيايی گفتند که اين تنها پيش نويس سندی است که يک افسر پايين رتبه تهيه کرده بود و سياستگذاران کشور آن را نديده بودند.
سخنگوی آقای بلر گفت که رهبران دو کشور در اين ديدار همچنين درباره افغانستان بحث کرده اند و آقای بلر از پرزيدنت مشرف به خاطر کمک هايش در زمينه مبارزه با تروريسم تشکر کرده است.
گزارشگر بی بی سی در امور دفاعی می گويد بريتانيا و آمريکا در خفا آرزو می کنند که پاکستانی ها می توانستند در زمينه مبارزه با تروريسم کمک بيشتری کنند.

No comments: