September 28, 2006



مشرف درصدد به چالش گرفتن بلر در مورد القاعده

پرويز مشرف در يک گفتگوی تلويزيونی با بی بی سی گفت که سرويس امنيتی پاکستان در ارتباط با رديابی و سرکوبی شبه نظاميان "بسيار خوب" عمل کرده است
پرويز مشرف، رييس جمهور پاکستان، می گويد در جريان سفرش به بريتانيا با تونی بلر، نخست وزير اين کشور، در مورد ادعاهايی که عليه سرويس امنيتی کشورش مطرح شده است گفتگو خواهد کرد.
يک مقام وزارت دفاع بريتانيا در گزارشی ادعا کرده که سرويس امنيتی پاکستان به طور غيرمستقيم به شبکه القاعده و گروه طالبان کمک می کرده است. اين گزارش همچنين ادعا کرده است که پاکستان در آستانه هرج و مرج قرار دارد.
آقای مشرف با تندی اين ادعاها را رد کرده و گفته است در جريان گفتگوی چند ساعته ای که با آقای بلر در لندن خواهد داشت به اين موضوعات خواهد پرداخت.
وزارت دفاع بريتانيا گفته است که سند منتشر شده منعکس کننده سياست دولت بريتانيا نيست.
گزارشگر بی بی سی در امور دفاعی می گويد بريتانيا و آمريکا در خفا آرزو می کنند که پاکستانی ها می توانستند در زمينه مبارزه با تروريسم کمک بيشتری کنند، با اين حال کناره گيری دولت مشرف به خاطر اين امر نيز برای آنها به منزله يک کابوس است.
رد ادعا
پرويز مشرف در يک گفتگوی تلويزيونی با بی بی سی گفت که سرويس امنيتی پاکستان در ارتباط با رديابی و سرکوبی شبه نظاميان "بسيار خوب" عمل کرده است.
گزارش منتشر شده توسط يک مقام وزارت دفاع بريتانيا آمده است که سرويس امنيتی پاکستان (ISI) به طور غيرمستقيم از احزاب مذهبی در اين کشور حمايت می کند.
وزارت دفاع بريتانيا می گويد که اين سند تحقيقی به هيچ وجه منعکس کننده نقطه نظرات دولت يا وزارت دفاع نيست.
ژنرال مشرف در آستانه سفرش به واشنگتن برای ملاقات و گفتگوی سه جانبه با جورج بوش، رييس جمهور آمريکا، و حامد کرزی، رييس جمهور افغانستان، به برنامه نيوزنايت بی بی سی گفت وی "کاملا" از عملکرد و همکاری پاکستان در جنگ عليه تروريسم راضی است.
وی همچنين پيشنهادهای مربوط بر منحل کردن سرويس امنيتی پاکستان را رد کرد.
آقای مشرف به بی بی سی گفت سرويس امنيتی پاکستان پشت القاعده را شکسته است و "اگر اين سازمان منضبط و موفقی نبود نمی توانست 680 عضو اين شبکه و طالبان را دستگير کند."
رييس جمهور پاکستان همچنين ادعاهای مطرح شده از سوی رييس جمهور افغانستان را که پاکستان برای مبارزه با افراط گرايی در مناطق مرزی خود به قدر کافی تلاش نمی کند، رد کرده است. وی گفت "آقای کرزی فردی است که حتی نمی تواند (به خاطر خطرات امنيتی) از دفتر کاری خود خارج شود."

No comments: