September 14, 2006



چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1385 برابر با 2006 Wednesday 13 September
دیدار فردا بین سولانا و لاریجانی لغو شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، دیدار خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی لاریجانی، مسئول پرونده هسته ای رژیم تهران که قرار بود فردا انجام شود، لغو شده است.
کریستینا گالاش، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره اظهار داشت در پی تماس تلفنی بین لاریجانی و سولانا، دو طرف توافق کردند دیدار فردا لغو شود، اما نمایندگان آنها در پاریس با هم ملاقات خواهند کرد.
در این گزارش علت لغو دیدار سولانا و لاریجانی و یا اینکه کدام یک از کارگزاران جمهوری اسلامی به جای لاریجانی فردا با نماینده سولانا در پاریس دیدار خواهد کرد، مشخص نشده است.
در همین حال امروز بار دیگر آمریکا و اروپا از رژیم تهران خواستند فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد.
گرگوری شولتز، نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سخنانی اظهار داشت رژیم تهران هنوز برای اجتناب از تحریمهای بین المللی فرصت دارد: یا توقف برنامه های غنی سازی اورانیوم و یا روبرو شدن با اقدامات تنبیهی از سوی شورای امنیت سازمان ملل.
همزمان خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز برای نخستین بار موضوع اعمال تحریم علیه رژیم تهران را با لحنی محتاطانه مطرح کرده است.
رئیس جمهوری روسیه گفته است در صورت شکست گفتگوهای هسته ای با رژیم تهران، مسکو می تواند با اعمال تحریمهای بین المللی موافقت کند.

No comments: