July 7, 2006



اف بی آی کشف توطئه تروریستی در نیویورک را تائید کرد
به گزارش خبرگزاریها، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز جمعه اعلام کرد که یک توطئه تروریستی را در شهر نیویورک کشف و خنثی کرده است. بنا به گزارشها تروریستهای اسلامی قصد داشتند تونلهای مترو در نیویورک و نیوجرسی را هدف قرار دهند.
پیش تر به نقل از مطبوعات آمریکا گزارش شده بود پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اخیرا یک سوقصد تروریستی را که قرار بود توسط تروریستهای اسلامی در متروی نیویورک انجام شود، خنثی کرده است. یکی از دو تروریستی که در این عملیات دست داشتند، در بیروت دستگیر شده است.
بنابراین گزارش، این سوقصد تروریستی قرار بود در چند تونل متروی نیویورک و بطور خاص در تونل هلند که از زیر رودخانه هودسون، در شرق این شهر می گذرد، انجام شود تا بدین ترتیب منطقه مانهاتان به زیر آب برود.
فرد دستگیرشده در بیروت 'امیر اندولوسی' نام دارد و به درخواست آمریکا توسط دولت لبنان دستگیر شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امنیتی لبنان که نخواست نامش فاش شود، نوشت نام اصلی تروریست دستگیرشده 'آصم حمود' و متولد بیروت است.
این گزارش حاکیست ماموارن اف بی آی با زیر نظر گرفتن گفتگوهای اینترنتی قادر به کشف این سوقصد تروریستی شدند.
تروریستهای اسلامی این بار قصد داشتند با هدف قرار دادن منطقه مانهاتان نیویورک، به اقتصاد آمریکا ضربه وارد آورند.
پیت کینگ، رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا طی مصاحبه ای با تلویزیون سی سی ان گفت مطمئنا سوقصدی جدی سیستم حمل و نقل نیویورک را تهدید می کرد و این تهدید همچنان باقی است.
این مقام آمریکايی، دستگیری یکی از تروریستهای اسلامی در بیروت را امری بسیار موثر برای ادامه تحقیقات دانست و گفت اما این موضوع نباید در رسانه ها مطرح می شد
.

No comments: