July 7, 2006



بريتانيا: بررسی اعزام نيروی بيشتر به هلمند

دز براون وزير دفاع بريتانيا، به نمايندگان پارلمان اين کشور گفت که او اين درخواست را، به عنوان يک فوريت، با فرماندهان ارتش برررسی می کند
دولت بريتانيا در حال بررسی درخواستی از سوی فرماندهان ارتش اين کشور در افغانستان است که خواستار اعزام نيروی بيشتر به اين کشور شده اند.
دز براون وزير دفاع بريتانيا، به نمايندگان پارلمان اين کشور گفت که او اين درخواست را، به عنوان يک فوريت، با فرماندهان ارتش برررسی می کند.
بريتانيا در حال حاضر، حدود سه هزار و سيصد سرباز در ولايت نا آرام هلمند افغانستان مستقر کرده است.
ظرف يک ماه گذشته، شش سرباز بريتانيايی در ولايت هلمند کشته شده اند.
پيشتر مقامات وزارت دفاع بريتانيا، اين ادعا را که درخواستی برای افزايش نيروهای اين کشور در جنوب افغانستان مطرح شده باشد، رد کرده بودند.
اين مقامات می گفتند که فقط درخواستی برای اعزام کادر فنی و مهندسی بيشتر به جنوب افغانستان مطرح شده است.
پل وود خبرنگار امور دفاعی بی بی سی می گويد علی رغم تفاوت ظاهری، در اين دو ادعا (درخواست نيروی يا کادر فنی بيشتر)، تناقضی وجود ندارد.
'غيرقابل رد'
يک منبع دفاعی گفت غيرقابل تصور است که درخواست فرماندهان، برای رفع نيازهايشان در ميدان نبرد، رد شود

خبرنگار امور دفاعی بی بی سیبه گفته خبرنگار بی بی سی، فرماندهان درخواست خود را برای کمک بيشتر، به ستاد مشترک نيروهای مسلح بريتانيا فرستاده اند و اين درخواست، پيش از اينکه روی ميز وزير دفاع قرار بگيرد، سلسله مراتبی را طی کرده است.
يک منبع دفاعی گفت غيرقابل تصور است که درخواست فرماندهان، برای رفع نيازهايشان در ميدان نبرد، رد شود.
خبرنگار دفاعی بی بی سی همچنين می گويد که سربازان بيشتر راهی هلمند خواهند شد، اما ماموريت آنها تغييری نخواهد کرد.
ماموريت نيروهای بريتانيايی در هلمند، ايجاد چارچوب امنيتی است تا در سايه آن، دولت افغانستان بتواند اقتدار خود را در اين منطقه آشوب زده گسترش دهد. اين کار، به گفته خبرنگار بی بی سی، عملا به معنانی درگير شدن با طالبان است.

No comments: