June 30, 2006



هنيه: اسرائيل سعی دارد حماس را سرنگون کند

اسرائيل می گويد نمايندگان پارلمان فلسطينی ممنوعيت فعاليت سياسی را ناديده گرفته اند (محمد ابوطير از نمايندگان پارلمان فلسطينی در عکس ديده می شود)
اسماعيل هنيه، نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطينی می گويد تهاجم نظامی اسرائيل به غزه يک اقدام از قبل برنامه ريزی شده و هدف از آن، سرنگون ساختن دولت حماس است.
آقای هنيه در سخنرانی در مسجدی در شهر غزه گفت با وجود حملات اسرائيل و بازداشت تعدادی از مقامات فلسطينی، حماس خط مشی خود را تغيير نمی دهد.
وی در اولين سخنان خود از زمان تهاجم تازه اسرائيل به غزه، همچنين از فلسطينی ها خواست در ارتباط با شدت گرفتن خشونت ها در منطقه حوصله به خرج دهند.
از سوی ديگر، در حالی که تهاجم نظامی اسرائيل به غزه در طول شب گذشته نيز ادامه داشت، وزارت کشور اسرائيل حق اقامت يکی از وزيران کابينه و سه تن از اعضای پارلمان فلسطينی در شهر بيت المقدس را از آنها سلب کرده است.
هر چهار نفر روز پنجشنبه توسط اسرائيل بازداشت شده بودند. اسرائيل روز گذشته هشت وزير کابينه و بيست نماينده پارلمان فلسطينی را بازداشت کرد.
يکی از سخنگويان وزارت کشور اسرائيل گفته است زمان باطل کردن اقامت اين افراد هيچ ارتباطی به تلاش های اسرائيل برای آزادسازی سربازی که ربوده شده، ندارد.
رونی بار- اون، وزير کشور اسرائيل در ماه آوريل اعلام کرده بود به دليل آنکه اين افراد حاضر نشده اند يک بمب گذاری انتحاری را محکوم کنند، تصميم دارد حق اقامت اين افراد را از آنها بگيرد.
در همين حال، اسرائيل در ادامه تهاجم نظامی خود به غزه برای آزاد سازی يک سرباز اين کشور که در اسارت پيکارجويان فلسطينی است، در طول شب گذشته نيز غزه را هدف حملات هوايی قرار داد.
در اين حمله ساختمان های متعلق به دولت فلسطينی تحت رهبری حماس هدف قرار گرفت که ساختمان وزارت کشور از جمله آنها بود و در اثر آن يکی از اعضای گروه جهاد اسلامی کشته شد.

No comments: