June 23, 2006



بازداشت مظنونين به توطئه خرابکاری در آمريکا

بازداشت مظنونين طی عمليات گسترده ماموران امنيتی در ميامی صورت گرفت
پليس فدرال آمريکا - اف بی آی - اعلام داشته که هفت نفر را به ظن برنامه ريزی برای دست زدن به يک رشته عمليات خرابکاری و انفجار در نقاط مختلف اين کشور بازداشت کرده است.
در کنفرانس مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن برگزار شد آلبرتو گنزالس وزیر دادگستری آمریکا گفت: "ازهفت تن مظنون به تروریسم که روز پنجشنبه در میامی بازداشت شدند پنج نفر از آنان آمریکایی هستند، یکی از آنها تبعه هاییتی است و نفر هفتم مقیم دایمی آمریکاست است."
در کیفرخواست صادره علیه متهمین به نقل از آنان آمده است که می خواسته اند: "تمام شیاطین را به قتل برسانند" و "عملیات آنان به اندازه یا عظیم تر از حمله های 11 سپتامبر" باشد.
مقامات آمریکایی رهبر این گروه را شخصی بنام نارسیل باتیست معرفی کرده اند و می گویند او با یک مامور مخفی اف بی آی که خودش را عضو شبکه القاعده معرفی کرده بود برای دریافت کمک مالی و تسلیحاتی در تماس بوده است.
نارسیل باتیست و همقطاران او متهم به توطئه و تبانی با شبکه القاعده برای سازماندهی یک ارتش اسلامی با هدف جهاد علیه دولت آمریکا شده اند.
هدف اصلی بازداشت شدگان انفجار در برج سيرز در شيکاگو اعلام شده است
با این همه وزیر دادگستری آمریکا گفت که این افراد در زمان بازداشت از مرحله برنامه ریزی اولیه فراتر نرفته بودند.
به گفته مقامات اف بی آی آنها قصد حمله به برج سیرز که بلندترین بنای آمریکاست را داشته و نیز می خواسته است يک ساختمان دولت فدرال و مراکز اف بی آی در میامی را نيز با مواد منفجره هدف قرار دهد.
گفته می شود که متهمین اعضای یک گروهی مذهبی بنام سیز او دیود هستند.
قرار است آنها برای استماع اتهامات خود به طور رسمی در دادگاهی در شهر میامی حاضر شوند.
به گفته مقامات اف بی آی، اين هفت نفر در ناحيه فقير نشين ليبرتی سيتی در شهر ميامی، ايالت فلوريدا، بازداشت شده اند.
بازداشت اين افراد پس از يک رشته عمليات مخفيانه پليس صورت گرفت که طی آن، يکی از ماموران مخفی تحت پوشش عامل شبکه القاعده با اين افراد تماس گرفت و آمادگی القاعده را برای کمک به اجرای برنامه های تروريستی به اطلاع آنان رساند.
يک مقام اف بی آی گفته است که بازداشت اين هفت نفر در خلال روزهای اخير صورت گرفته و اتهام بازداشت شدگان اقدام برای دست زدن به جهاد در خاک ايالات متحده است.
ساکنان ليبرتی سيتی گفته اند که به نظر می رسيد اين افراد از ساختمان انبار به عنوان مرکز آموزش نظامی استفاده می کردند و در ساعات آخر شب در حال تمرين های نظامی مشاهده شده اند.
هدف اصلی عمليات اين گروه برج سيرز در شهر شيکاگو اعلام شده که 435 متر ارتفاع دارد و بلندترين بنا در ايالات متحده محسوب می شود.
منابع اف بی آی در عين حال تاکيد داشته اند که مظنونين موفق نشدند عملياتی را به جريان بياندازند و از آنان مواد منفجره يا اسلحه نيز به دست نيامده است.
به گفته اف بی آی، عمليات اين گروه در مرحله برنامه ريزی قرار داشت و تهديدی فوری را متوجه ميامی يا ساير شهرهای آمريکا نمی کند.
بازداشت اين هفت نفر طی عمليات گسترده ای به اجرا گذاشته شد که در آن دهها مامور امنيتی شرکت داشتند و خيابان های منتهی به انبار محل حضور آنان را مسدود کردند.

No comments: