May 4, 2006



دومينيک دوويلپن: اقدام نظامی قطعا راه حل بحران اتمی ايران نيست

دومينيک دوويلپن: اقدام نظامی قطعا راه حل بحران اتمی ايران نيست
دومينيک دوويلپن، نخست وزير فرانسه، گفته است که اقدام نظامی عليه ايران 'يقينا راهی برای حل بحران هسته ای اين کشور نيست.'
آقای دوويلپن در جريان يک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه، چهار ماه مه، گفت تجربه حمله نظامی به عراق نشان داده است که اقدام نظامی موفق نيست.
او گفت: "به باور من اقدام نظامی قطعا راه حل بحران اتمی ايران نيست. ما اين سناريو را قبلا ديده ايم و می دانيم که حمله نظامی نه تنها چيزی را حل نمی کند بلکه برخی اوقات خطرات را افزايش نيز می دهد. ما اين موضوع را به وضوح در مورد عراق ديده ايم."
نخست وزير فرانسه در اين کنفرانس، که به صورت زنده از يکی از شبکه های تلويزيونی فرانسه پخش می شد، تاکيد کرد که جامعه بين المللی بايد محکم بايستد و اتحاد خود را حفظ کند.
او گفت: "ما بايد، به طور کلی، استحکام خود را نشان بدهيم. جامعه بين المللی بايد تمام مسئوليت های خود را متقبل شود. اگر ايران تائيد کند که حاضر به همکاری نيست ما بايد عواقب آن را بسنجيم."
دومينيک دوويلپن در ادامه گفت: "حياتی است که جامعه بين المللی اتحاد خود را حفظ کند، حال هر اتفاقی که بيافتد. اگر ما به دنبال آن هستيم که در چارچوب شورای امنيت سازمان ملل متحد، موثر و نتيجه بخش باشيم و می خواهيم به قطعنامه ای بجا و شايسته که واقعا قابل اجراست رای بدهيم، يک شرط وجود دارد و آن اتحاد جامعه بين المللی است."
اظهارات نخست وزير فرانسه در حالی بيان شده است که نشست پاريس در مورد پرونده اتمی ايران بدون نتيجه به پايان رسيد.

No comments: