May 2, 2006


اعضای کابينه جديد افغانستان بعد از ظهر روز سه شنبه، ۲ مه، با گذاشتن دست راست به روی قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، سوگند وفاداری ياد کردند.
اين مراسم با حضور حامد کرزی، رييس جمهور، اعضای پارلمان و شماری از اعضای دادگاه عالی افغانستان در محوطه ارگ رياست جمهوری در کابل برگزار شد.
وزرای کابينه جديد که حدود دو هفته پيش از سوی مجلس نمايندگان افغانستان مورد تاييد قرار گرفتند با تکرار جملات رييس جمهور حامد کرزی، سوگند ياد کردند که در برابر منافع ملی افغانها وفادار خواهند ماند.
کابينه جديد افغانستان متشکل از بيست و پنج وزير است که پارلمان به پنج تن از وزرای پيشنهادی آقای کرزی رای نداد و قرار بود در مراسم سوگند وفاداری تنها بيست وزيری که تاييد صلاحيت شده اند، حضور داشته باشند.
ولی در مراسم ادای سوگند، از هدايت امين ارسلا، به عنوان وزير ارشد حکومت و کسی که "نيازی به تاييد پارلمان نداشته است" نام برده شد و به این ترتيب آقای ارسلا بيست و يکمين فردی بود که به عنوان وزير سوگند وفاداری ياد کرد.
پست وزارت ارشد که در تشکيلات ارايه شده به پارلمان در نظر گرفته شده بود، مخالفت شماری از اعضای پارلمان را بر انگيخته بود.
آنها می گفتند که در نظام رياستی اين پست جايگاهی ندارد.
آنگونه که مسئولان می گويند به زودی اشخاصی به جای پنج نامزد وزيری که از سوی مجلس نمايندگان رد صلاحيت شده اند به منظور تاييد، به پارلمان معرفی خواهند شد ولی زمان دقيقی در اين مورد اعلام نشده است
.

No comments: