April 24, 2006


کارشناسان آمريکايی: نوار صدای بن لادن حقيقی است

از ماه ژانويه گذشته تا کنون از اسامه بن لادن خبری منتشر نشده بود
مأموران آمریکایی نظر داده اند که پیام منتشر شده از شبکه الجزیره واقعا به اسامه بن لادن تعلق دارد.
پخش این نوار به انتقاد مخالفان از پرزیدنت بوش دامن زده است.
زلمای خلیلزاد، سفیر آمریکا در عراق گفته است که بن لادن با فرستادن این پیام قصد دارد خود را شخصیت سیاسی مهمی جلوه دهد.
در واشنگتن دولتمردان جمهوریخواه و دموکرات از اینکه ایالات متحده تا کنون موفق به دستگیری بن لادن نشده، انتقاد کردند.
ادوارد کندی، سناتور دموکرات در گفتگو با کانال تلویزیونی ان بی سی انتقاد کرد که دولت جورج بوش به جای تمرکز نیرو بر مبارزه با تروریسم، به عراق حمله کرده است.
نوار بن لادن را شبکه تلويزيونی عرب زبان الجزيره پخش کرده است. در آن رهبر القاعده اقدام دنيای غرب برای منزوی کردن دولت فلسطينی تحت رهبری حماس، نشانه جنگ با اسلام دانسته است.
نوار پخش شده توسط الجزيره اولين پيامی است که از ژانويه 2006 ميلادی از سوی بن لادن منتشر می شود. در نواری که ماه ژانويه پخش شد، رهبر القاعده آمريکا را به حملات بيشتر تهديد کرده بود.
کارشناسان می گويند نوار تازه اطلاعاتی در مورد مخفيگاه بن لادن به دست نمی دهد.
در نوار پخش شده از شبکه الجزيره گفته می شود که مردم کشورهای غربی نيز همراه با دولت هايشان مسئول 'جنگ صهيونيسم عليه اسلام' هستند.
بن لادن می گويد: "مردم پسرانشان را به نيروهای نظامی می فرستند تا با ما بجنگند و همچنان به حمايت مالی و معنوری خود ادامه می دهند در حاليکه کشورهای ما در آتش می سوزد، خانه هايمان بمباران می شود، و امت ما کشته می شوند."
وی تصميم قدرت های غربی برای قطع کمک های مالی به دولت فلسطينی تحت کنترل حماس را دليل ديگری در اثبات مبارزه ضد اسلامی می داند.
در نوار تازه پخش شده نيز، همچون نواری که از بن لادن در ژانويه 2006 منتشر شده بود، گوينده آمريکا را به حملات بيشتر تهديد می کند.
با آنکه نزديک به 5 سال از واقعه 11 سپتامبر می گذرد، اسامه بن لادن که او را رهبر القاعده و طراح اصلی آن حملات می دانند، هنوز دستگير نشده و کارشناسان می گويند نوارهای پخش شده نيز اطلاعی از محل احتمالی اختفای وی به دست نمی دهد.

No comments: