February 17, 2006


ايران بانک مرکزی تروريسم در جهان است
کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، برای دومين روز پياپی به حمله ديپلماتيک به ايران ادامه داده و اين کشور را به ايفای نقش به عنوان بانک مرکزی تروريسم در جهان و همکاری با سوريه برای بی ثبات کردن خاور ميانه متهم کرده است. وی روز چهارشنبه در نشست کميته روابط خارجی سنا، تهران را به خاطر ازسرگيری غنی سازی اورانيوم در مقياس کوچک، به سرپيچی علنی از جامعه بين المللی متهم کرده و گفته بود کاخ سفيد خواستار تخصيص 75 ميليون دلار ديگر از سوی کنگره برای کمک به تغييرات دموکراتيک در ايران خواهد شد



بی بی سی: خانم رايس گفت نگرانی های آمريکا در مورد ايران به سياست اتمی اين کشور محدود نمی شود
کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، برای دومين روز پياپی به حمله ديپلماتيک به ايران ادامه داده و اين کشور را به ايفای نقش به عنوان بانک مرکزی تروريسم در جهان و همکاری با سوريه برای بی ثبات کردن خاور ميانه متهم کرده است.
دکتر رايس در برابر کميته بودجه سنای آمريکا شهادت می داد.
وی روز چهارشنبه در نشست کميته روابط خارجی سنا، تهران را به خاطر ازسرگيری غنی سازی اورانيوم در م
قياس کوچک، به سرپيچی علنی از جامعه بين المللی متهم کرده و گفته بود کاخ سفيد خواستار تخصيص 75 ميليون دلار ديگر از سوی کنگره برای کمک به تغييرات دموکراتيک در ايران خواهد شد.
خانم رايس در جلسه روز پنجشنبه گفت که واشنگتن برای ايجاد يک ائتلاف بين المللی برای مقابله با آنچه وی سياست های خصمانه ايران، به خصوص برنامه اتمی آن کشور، خواند به سختی تلاش کرده است.
با اين حال وی تاکيد کرد که اين تنها سياست های اتمی تهران نيست که نگران کننده است، بلکه همچنين آنچه وی حمايت آن کشور از تروريسم خواند نيز مايه نگرانی است.
وی مدعی شد که ايران نقش بانک مرکزی تروريسم در جهان را ايفا می کند و برای بی ثبات کردن منطقه با سوريه همکاری می کند.
واشنگتن همواره حکومت جمهوری اسلامی را به تلاش برای تضعيف فرآيند صلح خاور ميانه و به دخالت در کشورهايی مانند عراق متهم کرده است. تهران اين اتهامات را رد می کند.
به علاوه تهران حمايت از گروه هايِی که آمريکا تروريستی می داند را معنوی توصيف می کند.
اخيرا حميدرضا آصفي، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفته بود: "حمايت جمهوری اسلامی ايران از آرمانهای فلسطين و مردم بی دفاع آن کشور صرفاً معنوی است".
راديوی دولتی تهران اقدام دولت آمريکا برای درخواست تخصيص بودجه 75 ميليون دلاری جهت کمک به تغييرات دموکراتيک در ايران را به عنوان يک مانور ديپلماتيک از مد افتاده دوران جنگ سرد رد کرده است
دکتر رايس همچنين بار ديگر کارنامه تهران در زمينه حقوق بشر و دموکراسی را به باد حمله گرفت.
وی روز چهارشنبه در يک کميته ديگر سنا گفته بود دولت بوش از کنگره خواهد خواست 75 ميليون دلار ديگر برای آنچه وی حمايت از دموکراسی در ايران خواند اختصاص دهد.
راديوی دولتی تهران اين سياست را به عنوان يک مانور از مد افتاده ديپلماتيک که متعلق به دوران جنگ سرد است رد کرد.
با اين حال پم اوتول، خبرنگار بی بی سي، می گويد اين برنامه اتمی ايران است که هم اکنون در آستانه يک نشست مهم آژانس اتمی سازمان ملل در ابتدای ماه آينده باعث جلب توجه گسترده بين المللی شده است.
فرانسه روز پنجشنبه برای نخستين بار برنامه اتمی ايران را يک پروژه مخفيانه نظامی معرفی کرد که واکنش تهران را در پی داشت.
فيليپ دوست-بلازي، وزير خارجه فرانسه، روز پنجشنبه در مصاحبه ای با يک شبکه تلويزيونی اين کشور گفت هيچ برنامه هسته ای غيرنظامی نمی تواند فعاليت های ايران را توجيه کند و در نتيجه، اين برنامه ها ماهيت نظامی دارد.
علی لاريجاني، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران، در واکنش به اين اظهارات به وزير خارجه فرانسه پيشنهاد می کند که از لحنی ديپلماتيک استفاده کند و با خودداری از چنين اظهارنظرهايی درباره برنامه های هسته ای ايران، مانع افزايش تنش شود.
فرانسه يکی از سه کشور اروپايی شرکت کننده در مذاکرات هسته ای با ايران و از اعضای دايم شورای امنيت سازمان ملل متحد است و در تدوين و تصويب قطعنامه اخير شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی برای گزارش پرونده اتمی جمهوری اسلامی به شورای امنيت فعالانه مشارکت داشته است
.

No comments: