February 16, 2006


پارلمان اروپا روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه ای از ارجاع پرونده هسته ای رژیم اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کرد. دراین قطعنامه، تصمیم شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارجاع پرونده به شورای امنیت، اقدامی ضروری توصیف شده است.
نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه خود از رژیم اسلامی خواستند کلیه فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد.
در این قطعنامه به رژیم اسلامی توصیه شده است که طرح روسیه را برای غنی سازی اورانیوم در خارج از خاک ایران بپذیرد.
پارلمان اروپا در قطعنامه خود همچنین نسبت به نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده است.
در این قطعنامه اظهارات احمدی نژاد در باره افسانه بودن هولوکاست (قتل عام یهودیان در جریان جنگ دوم جهانی) نیر محکوم شده است.
برنز: رژیم تهران از خط قرمز عبور کرده است
نیکلاس برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا طی مصاحبه ای با تلویزیون سی بی اس اعلام کرد رژیم تهران با از سرگیری غنی سازی اورانیوم، از یک خط قرمز واضح عبور کرده است.
آقای برنز گفت مهم نیست که این اقدام رژیم تهران تا حد بزرگ یا کوچک باشد، آنچه اهمیت دارد این است که رژیم تهران خواسته و اراده تمام کشورهای بزرگ جهان را نادیده گرفته است.
معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا افزود دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی، امری غیرقابل تصور برای جامعه بین المللی است.
از سوی دیگر شان مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز طی مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد برنامه های هسته ای رژیم تهران، حمایت این رژیم از تروریسم و نقض حقوق انسانی در ایران از مسایلی هستند که باعث نگرانی ایالات متحده آمریکا است.
وی که در مورد جلسه استماع وزیر امور خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مورد سئوال قرار گرفته بود، گفت ما نگرانیهای دولت آمریکا در مورد ایران را در سخنان امروز خانم رایس شنیدیم، رژیم تهران یک نگرانی جدی ما است، این رژیم حامی تروریسم در خاورمیانه است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود ما می دانیم که رژیم تهران به مدت 18 سال بدنبال تسلیحات هسته ای بوده است و در تمام این مدت ادعا کرده است که اهدافش در این زمینه صلح آمیز است، اما جهان می داند که این رژیم بدنبال سلاح اتمی است
.

No comments: