February 8, 2006


انجمن اسلامي دانشگاه هنر تهران در حمايت از حرکت اعتراضی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بيانيه ای منتشر کرده است. متن این بیانیه به شرح زیر است :
با گذشت چند ماه از روي کار آمدن دولت جديد- که با شعارهايي چون مهرورزي، عدالت و برخورد با مردان زر و زور و تزوير در انتخابات پيروز شد- نه تنها شاهد حرکت موثري در زمينه ي تحقق وعده هاي فوق نبوده ايم بلکه با کمال تاسف به جاي مبارزه با مفسدين اقتصادي و غارتگران بيت المال شاهد برخورد با تشکل ها و فعالين کارگري هستيم.
اکنون بيش از يک هفته از بازداشت صدها تن از کارگران شرکت واحد و جمعي از اعضاي خانواده هايشان مي گذرد.
اين فراد خواسته اي جز رسيدگي به حقوق صنفي و آزادي نمايندگانشان ندارند. شنيده ها از اعتصاب غذاي دسته جمعي بازداشت شدگان حکايت مي کند که باعث تشديد نگراني ها در سطح جامعه شده است .
در اين برهه ي حساس جريانات اصيل جنبش دانشجويي خود را در کنار ديگر اقشار جامعه با الاخص کارگران مي بينند و همراهي و همبستگي خود را با آنان و همه ي زحمتکشاني که خواسته اي جز احقاق حقوق اوليه ي صنفي و انساني خود ندارند، اعلام مي دارند.
ما دانشجويان دانشگاه هنر تهران ضمن ابراز نگراني از وقايع اخير و ادامه اين روند، حمايت خود را از بازداشت شدگان و خانواده هايشان اعلام مي کنيم و خواستار آزادي هر چه سريعتر اين افراد و رسيدگي به خواسته هاي به حق و قانوني ايشان مي باشيم.

No comments: