January 25, 2006



سفير جديد بريتانيا در تهران تعيين شد

جفری آدامز (سمت چپ) نماينده دولت بريتانيا در تشکيلات خودگردان فلسطينی بوده است - عکس از دانشگاه بئر زيت
وزارت خارجه بريتانيا به مأموريت سه ساله سر ريچارد دالتون سفير خود در ايران پايان داده و جفری آدامز را مأمور کرده است تا از ماه مارس آينده جانشين او در تهران شود.
جفری دوين آدامز 48 سال سن دارد و آخرين سمت او در وزارت خارجه بريتانيا، مسئوليتی در دفتر وزير خارجه طی سالهای 2003 تا 2005 ميلادی بوده است.
آقای آدامز که تحصيلکرده دانشکده ملی مديريت در پاريس است، کار در وزارت خارجه بريتانيا را در سال 1979 در بخش آفريقای جنوبی اين وزارتخانه آغاز کرده است.
او طی دوران فعاليت در دستگاه سياست خارجی بريتانيا در کشورهای عربستان سعودی، آفريقای جنوبی، مصر و شهر بيت المقدس (به عنوان نماينده دولت بريتانيا در تشکيلات خودگردان فلسطينی) خدمت کرده اما مأموريت او در تهران نخستين تجربه او در مقام سفارت خواهد بود.
جفری آدامز متأهل و دارای دو پسر و يک دختر است.
اعلام نام او به عنوان سفير جديد بريتانيا در تهران در شرايطی صورت می گيرد که محمدحسين عادلی سفير ايران در لندن مدتهاست برکنار شده و هنوز جانشينی برای او تعيين نشده است.
بريتانيا يکی از سه دولت اروپايی است که در خط مقدم رويارويی با ايران بر سر فعاليت اتمی اين کشور قرار دارند و سفارتخانه بريتانيا در تهران طی يکی دو سال گذشته بارها صحنه تظاهرات ايرانيانی بوده که به سياست دولت بريتانيا در قبال برنامه اتمی کشورشان اعتراض داشته اند.
اين تظاهرات اغلب با پرتاب سنگ و حتی بمبهای صوتی دست ساز به ساختمان سفارتخانه همراه بوده، هرچند اين حملات هيچگاه تلفاتی برجای نگذاشته است
.

No comments: