December 5, 2005


ازديواربرلين تا ديوارمجلس هفتم
يك ديوار شيشه ای بين مجلس و مردم كشيدند
از اين پس نه تحصن كنندگان هرچه سرك بكشند داخل مجلس را خواهند ديد و نه نمايندگان مجلس حواسشان به خارج از مجلس پرت می‌شود! ارتباط اشاره ای و گفتگوهای چشم و ابروئی نمايندگان با خبرنگاران نيز قطع شد.
در فاصله تعطيلات يك هفته‌‏ای نمايندگان، ديواری شيشه‌‏ای حائل، بصورت نيم دايره جلوی در ورود و خروج نمايندگان نصب شد. اين اقدام اعتراض برخی از نمايندگان مجلس هفتم را بر انگيخت.
برخی نمايندگان گفته اند اين ديوار روحيه تشريفاتی بر مجلس مسلط می‌كند
يك نماينده گفته است: "در خانه قاضی گردو زياد است ولی حساب كتاب دارد"، افزود: اگر مصاديق بودجه مجلس روشن نباشد همين می‌شود كه بی‌حساب و كتاب خرج می‌شود. هر بار ما از تعطيلات مجلس بر می‌‏گرديم، كار پردازان يك چيز جديد در مجلس ساخته‌‏اند.
رئيس مجلس فرمايشی در پاسخ به اين نمايندگان گفته است: نصب اين حائل لازم بود. اشخاصی كه اجازه ورود به مجلس را ندارند،(مثل معلمان، كارگران، پرستاران، كارمندان، دانشجويان و خلاصه هر قشر و گروه و طبقه معترض ديگری و يا خبرنگاران!) جلوی در جمع می‌‏شوند به نحوی كه انگار در مجلس هستند. غرض اين بود كه غير از نمايندگان كسی جلوی در نايستد.
پيش از برپائی اين ديوار خبرنگاران با استقرار در مقابل اين در با نمايندگان در ارتباط مستقيم بودند و گفت وگوهای خبری تهيه می‌‏كردند، اما با اين ديوار عملا دسترسی خبرنگاران به نمايندگان محدود شد. حالا يك يك لابی شيشه ای هم در داخل لابی مجلس ايجاد شد تا ارتباط خبرنگاران بيش از گذشته با مجلس قطع شود.

No comments: