October 17, 2005


روزنامه های تهران: 24 مهرماه

روزنامه های امروز تهران در عنوان های اصلی خود همه پرسی عراق را منعکس کرده و اعلام داشته اند که اکثريت مردم در اين همه پرسی شرکت کرده اند. اخباری درباره انفجارهای روز گذشته خوزستان، اعتراض ها به سخنان دبير هيات دولت درباره رييس جمهوری و گزارش هايی درباره بحران هسته ای از جمله ديگر گزارش ها اين روزنامه هاست.
روزنامه های امروز بدون تحليلی خبر منتشر شده توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی را درباره انفجارهای روز گذشته در خوزستان منتشر کرده و بدون افزودن خبر ديگری بر آن نوشته اند که عده ای در اين انفجارها کشته و زخمی شده اند.
کيهان و ايران همه پرسی عراق را در صدر اخبار خود منعکس کرده و از قول گزارشگران نوشته اند که اکثريت مردم عراق در اين همه پرسی شرکت کرده و به نوشته روزنامه کيهان رای مثبت خود را به صندوق ها ريخته اند.
همبستگی در گزارشی در همين باره نوشته دموکراسی عراق از پيچی خطرناک عبور کرد.
اعتماد با چاپ عکس زنی عراقی که انگشتان خود را به نشانه پيروزی بالا گرفته است گزارشی از همه پرسی آن کشور را در صدر اخبار خود منعکس کرده است.
به دنبال اعتراض هايی که به گفته های دبير هيات دولت مطرح گرديده است به نوشته روزنامه کيهان رييس دفتر رييس جمهور با اشاره به روزنامه شرق از انعکاس گفته های زريبافان مشاور رييس جمهور انتقاد کرده است.
شرق در گزارشی نشان داده است که سه خبرگرازی گفته های دبير هيات دولت را همچنان که شرق نوشته بود منعکس کرده اند.
کيهان ضمن انعکاس گفته های يکی از اعضای هيات رييسه مجلس که از محمود احمدی نژاد خواسته بود اظهارات دبير هيات دولت را تکذيب کند در سرمقاله خود نيز اين سخن را که دولت سخنگو نمی خواهد سخنی نا آگاهانه خوانده و از گوينده آن انتقاد کرده است.
به نوشته کيهان سبحانی نيا عضو هيات رييسه مجلس در خصوص اظهارات دبير هيات دولت که عنوان کرده يک عده حسود و آدم بی تقوا که چشم ديدن فتوحات دولت ما را ندارند می خواهند با تيغ قانون سر دولت ما را ببرند، گفت: بهتر است آقای زريبافان هرچه سريع تر عنوان کنند مخاطب صحبت های ايشان چه کسی است.
در همين حال به نوشته روزنامه رسالت زادسر نماينده جيرفت در مجلس از اين که انتقادها از دولت فزونی گرفته انتقاد کرده و گفته تا هفت هشت ماه نبايد انتقادی صورت بگيرد تا دولت وضعيتش روشن شود اما پس از آن ها هم بايد انتقادها اول به اطلاع دولت برسد.
روزنامه ايران با عنوان مذاکراتی بدون نتيجه از سفر وزير خارجه آمريکا به مسکو ياد کرده و روزنامه کيهان نيز از قول منابع خارجی نوشته روسيه با وجود آن که در شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی به قطعنامه اروپا رای ممتنع داد اما در گفتگو با رييس ديپلماسی واشنگتن روشن کرده است که با ارجاع پرونده هسته ای ايران به شورای امنيت موافق نيست.
اعتماد در گزارش اصلی خود نوشته: به‌ نظر می ‌رسد که‌ صاحبان‌ کرملين‌، استقبال‌ خوبی‌ از وزير خارجه‌ ايالات‌ متحده‌ انجام‌ نداده‌اند و کاندوليزا رايس‌ را با دست‌هايی‌ تقريبا خالی‌ روانه‌ لندن‌ کرده اند.
کيهان در چند مقاله از روزنامه همبستگی به خاطر اين که قطعنامه پارلمان اروپا را مهم ديده و در صدر اخبار خود نقل کرده بود انتقاد کرده و در ضمن پرسيده چرا روزنامه شرق در عنوانی در صفحه اول خود نوشته است پارلمان اروپا عليه ايران رای داد.
آفتاب يزد در سرمقاله خود نوشته در حالی که در سال گذشته تمام سعی دولت بر اين بود که از ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنيت جلوگيری شود و به استقبال تحريم های احتمالی نروند عده ای خواسته يا ناخواسته در تبليغات خود کوشيدند از هزينه اين مردم خرج کرده و از برخوردهای تحريمی استقبال کنند.

No comments: