February 28, 2008




نخست وزير مخلوع تايلند به کشورش بازگشت و با استقبال و شادمانی هزاران حامی روبرو شد

تاکسين شيناواترا، نخست وزير پيشين تایلند، که هفده ماه قبل در يک کودتانی نظامی بدون خون ريزی برکنار شد، به کشورش بازگشته است تا به اتهامات فساد جواب بدهد.
آقای تاکسين که در اين مدت زندگی خودتبعيدی داشت، امروز هنگام ورود به فرودگاه بانکوک با استقبال و شادمانی هزاران حامی روبرو شد .
آقای تاکسين، به نشانه قدردانی و سپاسگزاری، زانو زد و پيشانی خود را به زمين گذاشت.
اندکی بعد پليس اين نخست وزير پيشين را برای اتهاماتی بازداشت کرد که در ارتباط با يک معامله مستغلاتی عليه وی ارائه شده است.
پليس آقای تاکسين را به ديوانعالی برد و اين ديوان وی را با وثيقه ای دويست و شصت و هشت هزار دلاری آزاد کرد، اما خروج وی را از کشور بدون کسب اجازه ممنوع ساخت.
آقای تاکسين به خبرنگاران گفت قصد ندارد به صحنه سياست بازگردد اما بعضی از ناظران معتقدند با گذشت زمان وی مجددا درسياست درگير ميشود.
آقای تاکسين امروز پس از ترک ديوانعالی سراغ دادستان کل رفت تا از اتهاماتی جداگانه در ارتباط با اعلام نکردن اطلاعات مربوط به يک شرکت مستغلاتی با خبر شود. آقای تاکسين در آنجا نيز با سپردن وثيقه ای سی و سه هزار دلاری آزاد شد .
از دسامبر گذشته که حزب قدرت مردم در انتخاباتی عمومی برنده شد احتمال بازگشت آقای تاکسين بيشتر شده بود زيرا بسياری از متحدين وی گردانندگان اين حزب هستند.
حزب قدرت مردم جای حزب آقای تاکسين را گرفته است که در کودتای نظامی منحل شد.
حضور آقای تاکسين و بيش از صد هزار نفر از اعضای حزب منحله وی در صحنه سياست برای پنج سال منع شده است.
سمک سونداروج نخست وزير کنونی تايلند ميگويد سعی خواهد کرد اين منع را بردارد، اما در مورد اتهامات فسادی که عليه آقای تاکسين ارائه شده است، مداخله ای نخواهد کرد.

No comments: