April 26, 2007



ژنرال پتريوس ميگويد در مورد کمک ايران به شبکه الغزالی شکی وجود ندارد

ژنرال دیوید پتریوس
فرمانده ارشد نظامی آمريکا در عراق ميگويد شکی وجود ندارد که نيروی قدس ايران به يک شبکه سرّی افراطی در عراق کمک کرده است.
ژنرال ديويد پتريوس امروز در وزارت دفاع آمريکا به خبرنگاران گفت شبکه الغزالی از ايران پول، تعليمات، مهمات و تکنولوژی پيشرفته، راهنمائی و دستور العمل دريافت کرده است. وی گفت آمريکا مدرکی ندارد که از درگير بودن سطوح بالاتر ايرانی حکايت داشته باشد.
ژنرال پتريوس گفت در ميان اقلامی که از اين شبکه بدست آمده است سندی وجود دارد که حاوی جزئيات مربوط به برنامه ريزی و اجرای يک عمليات آدم ربائی و قتل در ماه ژانويه در کربلاست. پنج سرباز آمريکائی در آن حمله کشته شدند.
او همچنين در مورد عراق گفت: شرایط در آنجا فوق العاده پیچیده و بسیار دشوار است. ژنرال پتریوس پیش بینی کرد که کوشش های جاری در عراق پیش از آن که آسانتر شود ممکن است سخت تر گردد. او گفت دست آوردهای آمریکا در عراق بدون فداکاری و از خود گذشتگی به دست نیامده است و یادآور شد موفقیت در کشور به چگونگی پیشرفت دولت عراق بستگی خواهد داشت.
ژنرال پتریوس این نظر را پس از آن ابراز داشت که، به گفته پلیس عراق، راننده انتحاری یک اتومبیل بمب گذاری شده، خودرو خود را به یک پاسگاه نظامی عراق در شمال بغداد کوبید و ۹ سرباز را کشت. در این حادثه، که امروز در شهر خالص در استان دیاله روی داد، ۱۵ نفر، از جمله چندین غیر نظامی نیز مجروح شدند.
در خبری دیگر، ارتش آمریکا می گوید نیروهای ائتلاف در جریان عملیات جداگانه در شهر صدر در بغداد و در نزدیکی شهرک تاجی، ۷ تروریست مظنون را کشتند.

No comments: