April 25, 2007


تقسيمات كشوري، سوژه ناآرامي گسترده در اقليد و فردوس
بر اساس آخرين اخبار در عصر سه‌شنبه هنوز وضعيت بحراني است و صداي تيراندازي‌هاي هوايي پراكنده در شهر شنيده مي‌شود.در يكي از درگيري‌ها يك زن نيز زخمي شده و برخي از وخامت حال او خبر مي‌دهند. برخي مقامات محلي هم با سفر به تهران و تماس با مسوولان كشوري خواستار اقدام سريع جهت ايجاد آرامش در شهر شده‌اند

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: موضوع الحاق شهرستان فردوس به استان خراسان جنوبي و الحاق بخش خسرو و شيرين به شهرستان آباده استان فارس، ناآرامي‌هاي گسترده‌اي را در سه، چهار روز گذشته در پي داشته است.
بنا بر اين گزارش، هفته گذشته، رئيس‌جمهور هنگام سخنراني در جمع مردم آباده، پس از گرفتن نظر آنان از الحاق بخش خسرو و شيرين به آباده خبر داد، اما پس از گذشت يك هفته، اين تصميم از روز گذشته با تشديد اعتراضات مردم اقليد همراه شده كه تاكنون شماري زخمي و نيز خساراتي به برخي اماكن دولتي را در پي داشته است.به گزارش فارس، ناآرامي‌هاي شهرستان اقليد در شمال استان فارس، كه از صبح روز گذشته آغاز شده بود، امروز نيز ادامه پيدا كرد.
صبح امروز، عده‌اي با آتش زدن لاستيك، برخي خيابان‌هاي اصلي شهر را بستند كه با وارد شدن نيروهاي ويژه پليس، تلاش براي كنترل عوامل آشوب صورت گرفت. اين گزارش، حاكي است عده‌اي فرصت‌طلب نيز با استفاده از موتورسيكلت، اقدام به شكستن شيشه‌هاي برخي بانك‌ها، اماكن عمومي و دولتي و تخريب دستگاه‌هاي خودپرداز كردند.
ناآرامي‌هاي اقليد، موجب تعطيلي برخي مدارس ابتدايي و راهنمايي اين شهر شده كه بيشترين تجمع و اعتراض‌ها در مقابل فرمانداري انجام شده و آشوبگران با سنگ و چوب، شيشه‌هاي اداره آموزش و پرورش و فرمانداري اين شهر را شكسته و به برخي اتومبيل‌ها آسيب وارد كردند.
عصر ديروز، نيروهاي ضدشورش پليس، با استفاده از گاز اشك‌آور و شليك هوايي، تلاش كردند بحران را كنترل كنند.خبرنگار فارس در گزارش خود مي‌افزايد: شعارهايي مبني بر درخواست استعفاي فرماندار اقليد و استاندار فارس در صدر شعارهاست و كارمندان ادارات دولتي، كه صبح امروز سركار خود حاضر شده‌اند، از همان ساعات اوليه با بستن درهاي ادارات، اجازه ورود و خروج به كسي را نمي‌دهند.برخي اخبار تأييد‌نشده نيز از زخمي شدن حدود پنج نفر و بازداشت بيش از بيست نفر در جريان ناآرامي‌ها حكايت دارد.
بر اساس آخرين اخبار در عصر امروز، سه شنبه هنوز وضعيت شهر به شدت بحراني است و صداي تيراندازي‌هاي هوايي پراكنده در شهر شنيده مي‌شود. گفته مي‌شود در يكي از درگيري‌ها يك زن نيز زخمي شده و برخي از وخامت حال او خبر مي‌دهند. همچنين برخي مقامات محلي با سفر به تهران و تماس با مسوولان كشوري خواستار اقدام سريع جهت ايجاد آرامش در شهر شده‌اند.
اين در حالي است كه شهرستان فردوس نيز از آغاز هفته جاري، روزهاي پرالتهابي را پشت سر گذاشته و با مواردي چون شكستن شيشه مغازه‌ها، مسدود كردن جاده‌ها و تعطيلي برخي مراكز دولتي و خصوصي همراه بوده است.گفته مي‌شود، اين موارد در اعتراض به الحاق فردوس به خراسان جنوبي انجام مي‌شود.
بنا بر برخي اخبار، دفتر نماينده مجلس اين شهرستان نيز به هم ريخته و همه وسايل آن به داخل خيابان پراكنده شد. روز جمعه، استاندار خراسان رضوي به شهر فردوس آمد و خواستار آرامش مردم شد ولي مردم هنوز به اعتراضات خود ادامه مي‌دهند.

No comments: