January 30, 2007

NPRپرزیدنت بوش در مصاحبه با رادیوی ملی
گفت اگر رژیم تهران به عملیات خود را
علیه سربازان آمریکايی در عراق شدت بخشد، ایالات متحده قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.
رئیس جمهور آمریکا افزود ما هر کاری برای حفاظت از جان سربازان آمریکايی در عراق لازم باشد، انجام خواهیم داد.
پرزیدنت بوش همچنین در مورد لبنان به رژیمهای تهران، دمشق و حزب الله هشدار داد و گفت آنها باید برای اقداماتی که بمنظور بی ثبات کردن لبنان انجام می دهند، حساب پس دهند.
رئیس جمهور آمریکا گفت هدف آنها در لبنان کاملا روشن است: جلوگیری از تشکیل دادگاه بین المللی برای رسیدگی به پرونده قتل رفیق حریری، ممانعت از اجرای قطعنامه شورای امنیت برای خلع سلاح حزب الله و بالاخره تلاش برای ساقط کردن دولت قانونی فواد سینیوره.
پرزیدنت بوش در این مصاحبه با متهم کردن رژیم تهران به کارشکنی در تلاشها بمنظور برقراری ثبات و امنیت در عراق و لبنان و نیز دنبال کردن برنامه های تسلیحات هسته ای گفت همه گزینه ها برای برخورد با سیاستهای نادرست رژیم تهران روی میز او قرار دارد.
ربرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت ما بیکار نخواهیم نشست تا عوامل رژیم تهران یا هر جریان دیگری بمب های پیشرفته وارد عراق کرده و نیروهای آمریکايی ما را بکشند.
وی افزود نیروهای ما از این پس اجازه دارند افرادی را كه سعی می كنند به آنها تهاجم کنند، تحت پیگرد قرار دهند. ما تلاش می كنیم شبكه هایی را كه بمب های پیشرفته كار می گذارند و عامل هفتاد درصد تلفات نیروهای ما در عراق هستند، ریشه كن كنیم. اگر كسی در عراق باشد و سعی كند نیروهای ما را بكشد، خود بعنوان یک هدف محسوب میشود.
تلویزیون سی ان ان در باره سخنان وزیر دفاع آمریکا گفت این شدیدترین اخطار وزیر جدید دفاع آمریکا به رژیم تهران است که مستقیما در خشونتهای عراق دست دارد.
ریچارد مایرز، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریكا نیز گفت رژیم تهران نقش قابل توجهی در دامن زدن به خشونتها در عراق دارد و برای ایالات متحده محرز است كه این رژیم سلاح و مهمات وارد عراق می كند.
وی كه با تلویزیون صدای آمریكا مصاحبه می كرد، افزود ما می دانیم رژیم تهران تكنولوژی نظامی و برخی تسلیحات را وارد عراق می كند كه موجب مرگ سربازان آمریكایی شده است، زیرا مدارک و شواهد آن موجود است.
زلمای خليل زاد، سفير آمريكا در عراق نیز به رژیم تهران هشدار داد و گفت ژنرال ديويد پتريوس، فرمانده جديد نيروهای آمریکايی در عراق كه اخيرا جايگزين ژنرال جرج كيسی شده است، سپاه پاسداران رژيم تهران و همپيمانان آنان در عراق را جزو نیروهای دشمن توصیف می کند.
سفیر آمریکا در عراق افزود شبه نظاميانی كه اكنون برای پرهيز از در گيری مخفی شده اند، مجددا بازخواهند گشت.
همزمان اعلام شد رئيس‌ جمهور آمريکا فردا چهارشنبه‌ به‌ طور اختصاصی‌ با شبکه‌ فاکس‌ نيوز مصاحبه‌ خواهد کرد‌. نيل‌ کاووتو، مجری‌ برنامه‌ 'جهان‌ شما' اين‌ مصاحبه‌ را اجرا می کند.
فاکس‌ نيوز از هم‌ اکنون‌ تبليغات‌ گسترده‌ ای در باره‌ زمان‌ پخش‌ اين‌ مصاحبه‌ (ساعت‌ 4 بعد ازظهر چهارشنبه به‌ وقت‌ شرق‌ آمريکا) آغاز کرده‌ است.
از نوع‌ تبليغات‌ فاکس‌ نيوز چنين‌ برمی‌ آيد که‌ در مصاحبه‌ اختصاصی رئیس جمهور آمریکا، موضوعات‌ مهم‌ و حساسی‌ مطرح‌ ‌خواهد شد.

No comments: