February 1, 2007



اجازه به نظاميان آمريکا برای کشتن يا بازداشت ماموران ايران در عراق

سياست جديد دولت بوش دامنه گسترده ای از فعاليتهای منطقه ای ايران را هدف قرار می دهد
روزنامه آمريکايی واشنگتن پست در شماره روز جمعه، 26 ژانويه، در گزارشی نوشته که دولت آمريکا به نيروهای آن کشور اجازه کشتن يا بازداشت ماموران اطلاعاتی و نظامی ايرانی در عراق را داده است.
در اين گزارش که با عنوان "سربازان اجازه يافتند ماموران ايران در عراق را بکشند" و به قلم دافنه لينزر چاپ شده به نقل از مقامات سازمان های آمريکايی مبارزه با تروريسم آمده است که صدور اين اجازه بخشی از استراتژی تهاجمی جديد ايالات متحده برای تضعيف نفوذ ايران در سرتاسر خاورميانه و وادار کردن اين کشور به کنار گذاشتن برنامه های هسته ای است.
واشنگتن پست می نويسد در خلال بيش از يک سال گذشته، نيروهای آمريکايی به طور سری تعدادی از مامواران ايرانی مظنون به فعاليت در عراق را دستگير و برای سه چهار روز در بازداشت داشته اند.
اين روزنامه افزايد که هدف از "سياست بگير و آزاد کن" خودداری از تشديد تنش با ايران و در عين حال ارعاب ماموران اعزامی اين کشور به عراق بوده و آمريکاييان قبل از آزاد کردن بازداشت شدگان، بدون آگاهی برخی از آنان، به گرفتن نمونه های دی ان ای می پرداختند و از سايرين اسکن چشمی و انگشت نگاری به عمل می آوردند و تصاوير آنان را می گرفتند.

No comments: